Învățământul simultan oferă doar servicii educaționale minimale, spun o treime dintre profesori

Învățământul simultan oferă doar servicii educaționale minimale, spun o treime dintre profesori

Învățământul simultan oferă doar servicii educaționale minimale, spun o treime dintre profesori

Studiul „Evaluarea problemelor educaționale ale învățământului simultan”, realizat de World Vision România cu sprijinul Lidl, oferă o analiză detaliată a impactului acestui sistem asupra accesului la o educație de calitate.

Învățământul simultan, prevalent în mediul rural, presupune predarea simultană către elevi din clase diferite, grupate în funcție de nivel – fie două (Simultan II), trei (Simultan III) sau chiar patru clase (Simultan IV) în aceeași sală de clasă.

În România, aproximativ 110.000 de elevi sunt cuprinși în învățământul simultan, cei mai mulți fiind în mediul rural.

Rezultatele studiului arată că aproape o treime dintre cadrele didactice din învățământul simultan consideră că acest sistem oferă doar servicii educaționale minimale.

Rata de abandon școlar în învățământul simultan din România este semnificativ mai mare decât media națională și poate ajunge până la 7,5%.

Principalii factori care împiedică profesorii și învățătorii din învățământul simultan să își desfășoare activitatea în bune condiții sunt lipsa materialelor didactice adecvate pentru acest tip de predare (58%) și lipsa suportului informațional (53%).

Două treimi dintre cadrele didactice intervievate (65%) consideră că sărăcia gospodăriilor de proveniență a copiilor este principala barieră în calea performanței acestora în învățământul simultan.

Lipsa rechizitelor școlare, menționată de 49% dintre profesorii respondenți, evidențiază nevoia de sprijin punctual pentru copii.

De asemenea, jumătate dintre cadrele didactie consideră că implicarea copiilor în activități casnice le afectează performanțele școlare.

Profesorii care predau în învățământul simultan sunt nemulțumiți și de implicarea autorităților locale în determinarea familiilor să își trimită copiii la școală, dar și în asigurarea unei soluții de transport pentru copiii aflați în zone izolate, sau la distanța mare de unitatea școlară.

studiu

65% dintre cadre didactice consideră că învățământul simultan este benefic pentru copiii înscriși pentru că le oferă totuși o șansă (singura în fapt) de a avea acces la educație la nivelul curriculei naționale.

Matematica (70%) și limba română/citirea (27%) sunt considerate cele mai dificile materii în predarea simultană.

CITEȘTE ȘI: Întreruperi de curent în județul Timiș, în perioada 14 – 19 octombrie


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Învățământul simultan oferă doar servicii educaționale minimale, spun o treime dintre profesori

  1. nu ii pasa nimanui. de ce? pentru ca…
    romanii l-au votat de 2 ori pe „#Romania Educata”🤪 care a tinut blocat un post in Sibiu timp de 27 de ani si ne spunea ca profii care nu au 6 case… „Ghinion”🤪(ghinion ca n-au falsificat si ei niste acte..), iar „#Golful e un sport accesibil”🤪(in special daca la vilele de protocol ii pui pe unii sa-ti amenajeze teren de golf) a pus un prim ministru care avea parerea ca educatia si sanatatea nu sunt prioritare si n-a iesit nimeni in strada. A pus un ministru cu studii navale la educatie si n-are nimeni numic impotriva. Se incalca legea cu alocarea a 6% din pib de peste 12 ani si nu protesteaza nimeni, eventual se protesteaza impotriva protestelor profesorilor🤪

    #Aria cercului🤪

    #idiocracy🤪

  2. Am invatat în ciclul primar în învățământ simultan, intr-o singura sala de clasa fiind predate cursuri pentru clasele I-IV, secția germana. Majoritatea elevilor din clasa (13 la numar) nu am fost vorbitori nativi de limba germană, practic am început de la zero. Dar minunata noastra doamna invatatoare a reușit sa ne învețe, am învățat limba germană scris, citit, vorbit la nivel avansat. Am absolvit liceul în limba germana și apoi, facultatea. Tine foarte mult de experienta profesorului de la clasa, de implicarea și dăruirea sa în educarea și pregatirea elevilor. Nu am auzit-o vreo data pe doamna noastra sa se plângă. Prin mâinile ei au trecut multe generații .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *