Inspecția tehnică periodică a mașinii. Reguli valabile pentru 2020

APIA: Din 2030 nu o să mai fie nicio maşină diesel la vânzare în România

Potrivit legislației în vigoare, obligația de a efectua inspecția tehnică periodică (ITP) a mașinii revine deținătorului certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, care este, ”persoana juridică sau fizică pe numele căruia este înmatriculat/ înregistrat vehiculul”.

Aceleași prevederi precizează că în 2020, mașinile de uz personal, adică nu cele folosite pentru transportul de persoane sau mărfuri, trebuie să facă inspecția o dată la doi ani. Excepție de la regulă o fac mașinile cu vârsta de peste 12 ani, deținătorii acestora fiind nevoiți să le prezinte la ITP anual.

În schimb, autovehiculele destinate transportului de persoane care dețin, pe lângă locul șoferului, mai mult de opt locuri pe scaune, cele folosite ca taxi, pentru închiriere sau pentru școala auto cu mai mult de opt locuri pe scane, trebuie să treacă ITP-ul la șase luni.

În cazul mașinilor noi, ITP-ul se efectuează la trei ani, iar termenul pentru prima inspecție se socoteşte de la data primei înmatriculări, pentru următoarea, de la data celei precedente.

Mașinile utilizate pentru transportul de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de opt locuri pe scaune, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi și în regim de închiriere se supun primei inspecții tehnice periodice la un an, dar doar dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi.

Autovehiculele trec de inspecție doar dacă au, cel mult, defecte mici. Dacă autoturismele prezintă însă defecte majore sau periculoase, nu trec inspecția, proprietarii fiind obligați să le repare în cel mult 30 de zile.

Categoriile de defecte:

1. Deficiențe minore sunt cele care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului și alte neconformități minore.

2. Deficiențe majore sunt cele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic și alte neconformități mai importante.

3. Deficiențele periculoase constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.

Un alt aspect de care ar trebui să țină cont șoferii este că, în situația în care ITP-ul unei mașini expiră, înmatricularea acesteia este suspendată automat. Astfel, dacă un conducător auto circulă cu o mașină al cărui ITP a expirat riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, valoarea totală a amenzii putând ajunge la 5.800 de lei.

dcbusiness


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Inspecția tehnică periodică a mașinii. Reguli valabile pentru 2020

  1. Este prea putin 5800 de lei , un mizilic , i a sa primească nesimțiți care circula cu itp expirat nu 5 800 , ci 58 000 lei, sa se sature , aceste valori i au făcut pe cei care efectuează itp ul niște mici dumnezei , cu drept de viata si de moarte , ori ai itp ul , ori primesti 5800 de lei , în cele mai multe cazuri nu face auto atît cît este amenda , si eu nu inteleg , sînt de meserie cofetar , cred ca de aceea , ce legătură este intre anul de fabricatie si starea tehnică, deci trebuie sa intelegem ca un auto mai vechi de 12 ani , indiferent de citi km are parcurși , este intr o stare tehnică mult mai proasta decît unul sub 12 ani , care are dublu sau triplu kilometri parcursi , este cred o nouă teorie care s a descoperit la noi aici , în RO , si mai trebuie analizat cum trec de itp auto diesel , la.care filtrul de particule a fost schimbat , cu ce a fost schimbat , cu aer , aici este iar o nouă teorie , tot asa , descoperită aici .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *