Înmatriculare auto. Șoferii ar putea scăpa de un coșmar

masini second hand 1

Conducătorii auto nu vor mai fi obligați să se deplaseze la autorități pentru a verifica situația înmatriculării unei mașini, dar și motivele eventualei suspendări a acesteia, dacă un proiect de lege aflat în dezbaterea Camerei inferioare a Parlamentului va primi votul decis al deputaților.

Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost adoptat de Senat în 2017 și, după aproape doi ani, ar putea ajunge curând la votul decisiv al deputaților, având propunere de adoptare.

Concret, inițiativa vine în ajutorul conducătorilor auto, oferindu-le posibilitatea de afla simplu, fără efort, informațiile dorite. Pentru că totul ar urma să se facă gratuit, de la calculator sau de pe telefonul mobil sau alt dispozitiv conectat la internet. De dezvoltarea și gestionarea aplicației informatice se va ocupa, potrivit textului documentului, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Gratuit și simplu

DRPCIV “realizează, gestionează şi pune la dispoziţia publicului o aplicaţie informatică, în mod gratuit, printr-un serviciu on-line, pe pagina proprie de internet, pentru a se verifica situaţia înmatriculării unui vehicul, precum şi motivul suspendării înmatriculării acestuia”, subliniază inițiativa legislativă.

De amintit că înmatricularea unei mașini se suspendă, potrivit Codului rutier, în cazul în care noul ei proprietar nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la data cumpărării autoturismului, la expirare sau când este anulată inspecția tehnică periodică (ITP). În acest ultim caz, suspendarea înmatriculării unei mașini încetează din ziua în care mașina trece iar de ITP.

În prezent, pe website-ul DRPCIV poate fi găsit un alt instrument online ce poate fi folosit, în mod gratuit, de cei interesați. Este vorba, mai exact, de o aplicație ce permite celor care vor un număr de înmatriculare preferențial verificarea disponibilității acestuia.

sursa: dcbusiness

 

hunedoaralibera.ro


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 thoughts on “Înmatriculare auto. Șoferii ar putea scăpa de un coșmar

  1. Avem cea mai stufoasă și greoaie și cu durata cea mai mare de timp procedura de înmatriculare a unui auto din lume , in alte tari din UE aceasta activitate o faci de acasa , prin trimiterea unor documente si tot acasa primesti noile documente , iar la numarul de infractiuni legate de inmatriculare , tot asa , prima treaptă a podiumului , consecinta firească a procedurii de mai sus , ce este pozitiv în ultimii ani este ca pe plan organizatoric , ma refer la locurile unde se deplasează cetateanul , s a îmbunătățit vizibil , vezi aici si locațiile mult mai aerisire din centrele comerciale .

    1. Apropo’ de locatiile mult mai aerisite din centrele comerciale – stii cit se plateste chirie pe acel spatiu ? Costurile se platesc pina la urma de cetateni. De ce nu au spatiul lor? De ce sa plateasca autoritatea statului chirie unui baiat destept numit „dezvoltator imobiliar” ? Oare cind se va termina acest jaf la drumul mare?

  2. De ce nu se pune la punct si la noi sistemul nemtesc de radieri si inmatriculari? Acolo, te duci la primaria din localitate, cu contractul de vinzare cumparare, ti se tipareste talonul masinii (in fata ta), ti se poansoneaza numerele de inmatriculare, platesti impozitul si in maxim 20 de minute poti pleca linistit. In cazul unui autovehicul nou, problema e mult mai simpla. La noi trebuie sa stai o luna la rind chiar cu programare online, talonul il tipareste o firma din Bucuresti, numerele de inmatriculare, la fel. Iti vin acasa prin curier. Si pe deasupra, iti trebuie un munte de documente si de copii. unele chiar legalizate (in cazul radierii prin programul rabla). Ce fac autoritatile cu atitea hirtii care se aduna de la fiecare persoana? De ce nu au acces online la toate documentele ce se refera la o anumita persoana si un anumit autovehicul? De ce sa se cheltuie atitia bani cu transportul, cind aceste servicii se pot face in localitatea de domiciliu? Aici trebuie pus degetul pe rana si din pacate, nimeni nu are atita „singe in instalatie”. Mi-ar placea sa vad puse la punct toate aceste lucruri (din care ar pierde o gramada de „intermediari”)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *