Impactul încălțărilor cu toc asupra sănătății și cum putem evita consecințele negative

Impactul încălțărilor cu toc asupra sănătății și cum putem evita consecințele negative

Tocurile înalte pot transforma orice ținută dintr-una obișnuită într-un etalon al eleganței și feminității. Din nefericire pentru purtătoarele de pantofi cu toc, aceste avantaje vin la pachet cu foarte multă suferință și cu riscul de a dezvolta probleme de sănătate pe termen lung. Aceste detalii nu le opresc, însă, pe femei, de la purtarea pantofilor cu toc la majoritatea evenimentelor importante din viață sau chiar zi de zi. Acestea fac de multe ori sacrificii mari pentru fashion, dar care este, cu adevărat, prețul pe care îl plătesc pentru a arăta impecabil?

Studiile arată că purtarea tocurilor își pune amprenta asupra articulațiilor membrelor inferioare (gleznă, genunchi, șold) și coloanei vertebrale, dăunând în acest fel posturii corpului și ținutei sistemului osteo-articular. Corpul uman face eforturi considerabile pentru a compensa efectele negative provocate de încălțămintea cu toc. Astfel, prin tensionarea mușchilor, flexarea genunchilor și aplecarea spre anterior se încearcă antagonizarea dezechilibrului produs de înălțimea tocurilor. Din nefericire, această postură nenaturală duce, în timp, la oboseală musculară severă, întinderi musculare și crampe.

Din fericire există anumite „tips and tricks” descoperite, perfecționate și propagate de femei care s-au săturat să își pună în pericol sănătatea pentru a arăta bine, cu participarea medicilor ortopezi.

Cele mai des utilizate trucuri care și-au demonstrat efectele benefice de-a lungul timpului sunt următoarele:

  • Evitați purtarea tocurilor înalte timp îndelungat.

  • Faceți câteva exerciții de stretching al mușchilor membrelor inferioare înainte și după purtarea încălțărilor cu toc înalt.

  • Achiziționați o gamă largă de încălțări cu tocuri de înălțimi diverse și alternați-le în fiecare zi. Astfel, veți reuși să oferiți o pauză musculaturii în zilele în care purtați tocurile mai mici fără a face rabat de la eleganță.

  • Încercați, pe cât posibil, să purtați cel mai des încălțări cu tocul de 6 cm sau mai mic.

  • Alegeți, pe cât posibil, încălțări cu interior din materiale ne-alunecoase, cum ar fi pielea naturală.

Magazinul online Zapatos oferă o gamă largă de încălțăminte, de la balerini și sandale confortabile cu talpa joasă până la pantofi cu toc de peste 10 cm. În acest fel dumneavoastră veți reuși cu siguranță să alegeți nu doar perechea de pantofi perfectă pentru următorul eveniment important sau noul job, ci și alte încălțări care vă permit să alternați variantele disponibile pentru a diminua efectele negative ale încălțărilor cu toc înalt.

Dacă ținem cont de aceste reguli simple putem evita problemele grave de sănătate apărute în urma purtării încălțărilor nepotrivite. De asemenea, un factor deosebit de important în alegerea pantofilor potriviți este și diversitatea. Atunci când doriți să achiziționați noi încălțări pentru dumneavoastră sau cei dragi asigurați-vă că aveți o paletă largă de opțiuni pentru a nu fi presați să faceți alegeri greșite.

În concluzie, putem arăta impecabil în orice secunda a vieții fără a plăti acest lucru cu propria sănătate. Alegeți încălțările potrivite la momentul potrivit, alternați variantele de tocuri disponibile, faceți exerciții de stretching pentru a elibera tensiune de la nivel muscular și durerile datorate tocurilor înalte vor deveni o problemă a trecutului.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.