Ieftinirile CFR-ului ocolesc Banatul

Din toamnă, pasagerul bănățean va avea posibilitatea de a ajunge dintr-un capăt în celălalt al țării (cursa Timișoara – Iași, operabilă de la 1 octombrie, fiind un bun exemplu) în timpul care i-ar fi necesar pentru vizionarea unui film la cinematograf. În plus, va plăti pe biletul de avion aproape același preț cu cel al tichetului de tren, pe drum de fier călătoria durând însă cam de zece ori mai mult.

Era de așteptat, în aceste condiții, ca oferta feroviară să fie modificată pe ici, pe colo, prin părțile esențiale și, dacă parcursul nu poate fi scurtat pe ceas, măcar în portofel să simți o oarecare relaxare de pe urma faptului că preferi să iei loc astăzi pe bancheta vagonului care sosește mâine la destinație, decât în scaunul avionului de la fereastra căruia poate nu ai chiar atâtea de văzut, dar care, două ore mai târziu, a și ajuns pe aeroportul dulcelui târg moldovean.

Ce-i drept, mutarea CFR-ului n-a întârziat prea mult, compania anunțând recent ieftiniri cu până la 50 la sută pentru biletele de tren. Taman la fix, s-ar putea spune și, frecându-ți mâinile bucuros, ai putea fi îndemnat, că tot e vremea concediilor, să-ți rezervi un tichet la preț bun spre munte sau spre mare. Inutil, însă, căci Banatul pare un teritoriu necunoscut pentru generozitatea feroviară. Nu-i vorbă, oferta include bilete la preț redus pe tot felul de rute, de-a lungul și de-a latul țării, nici una dintre acestea însă neavând plecarea sau sosirea de pe peronul Gării de Nord din Timișoara.

Desigur, acum poți ajunge mai ieftin de la Caracal la Craiova sau din Galați la Făurei, drumuri precum Suceava – Ilva Mică ori Cluj-Napoca – Beclean pe Someș devenind și ele mai rentabile. Însă, nu-i fie cu supărare CFR-ului, dar pe noi, ca bănățeni, ne încălzește prea puțin faptul că pentru un bilet „la a doua“ nu mai plătești decât 9,20 lei, în loc de 14,50, ca să ajungi de la Galați la Brăila și nici că tichetul la InterRegio s-a ieftinit cu 30 la sută dacă pleci din Oradea și mergi la Cluj.

Greu de explicat omiterea Timișoarei și, în general, a părții de vest a țării, de pe harta recentelor ieftiniri. Ce-i sigur însă este că, la toamnă, mulți bănățeni nu vor avea multe probleme din a ieși din dilema „Hm, oare să-mi cumpăr un bilet de avion care costă 9,98 euro, adică vreo 45 de lei, ca să ajung la București în 65 de minute, sau să călătoresc cu trenul, așa, vreo 13 ore, la un preț de trei ori mai mare?“

Contactează autorul la: [email protected]


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns