Haosul din traficul timișorean continuă. Unda verde e promisă din această săptămână, dar numai pe unele artere

trafic timisoara 4

Nervii șoferilor timișoreni au fost întinși la maximum în ultimele zile, chiar dacă nimeni nu credea că se poate și mai rău. Taximetriștii nu mai au curajul să le spună clienților în câte minute îi pot prelua, angajații care lucrează de dimineață întârzie zi de zi la serviciu, iar elevii și studenții care trebuie să apeleze la autoturisme sau la mijloace de transport în comun au cam uitat ce înseamnă să ajungă la timp la ore.

Colac peste pupăză, duminica trecută, specialiștii care se ocupă de implementarea proiectului de management al traficului n-au avut altceva mai bun de făcut decât să pornească toate semafoarele din sensul giratoriu aflat în Piața Iuliu Maniu, astfel că în zonă s-au format șiruri interminabile de mașini. Intersecția de la „Continental”, una esențială pentru legătura dintre sudul și nordul orașului, ba are, ba nu are semafoare funcționale.

Situația nu este singulară în oraș, un alt exemplu fiind intersecția Rebreanu cu Martirilor, dar nicăieri nu se simte vreo grijă din partea autorităților pentru regularizarea traficului sau pentru evitarea – Doamne-ferește! – a unor accidente. Nu se fac nici anunțuri cu privire la testările care urmează să aibă loc și nici nu sunt mobilizați angajați ai poliției locale sau ai altor compartimente ale municipalității care să facă puțină ordine în haosul din trafic, astfel că se circulă la voia întâmplării.

Opiniile șoferilor aflați în trafic sunt destul de contondente. Unele nu pot fi reproduse, dar cel mai des întâlnit cuvânt este „nebunie”, unii șoferi indignați îndemnându-se unii pe alții să meargă peste autorități în primărie și să le ceară personal explicații.

„Aveți puțintică răbdare”

Fiind, probabil, la curent cu starea de spirit din oraș, primarul Timișoarei a făcut și promisiuni că va fi mai bine. Reamintim că recepția proiectului de management al traficului se va încheia la 1 noiembrie, dar aceasta nu va însemna neapărat că se va circula mai bine.

„Comisia verifică din punct de vedere cantitativ și calitativ îndeplinirea obligațiilor executantului, adică prezența în toate cele 134 de intersecții a tuturor echipamentelor și efectuarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract. În 90 de intersecții s-au făcut modificări, iar 44 de intersecții au fost semaforizate. Nu s-au montat doar semafoare, în asfalt sunt o mulțime de senzori, sunt 230 de camere video, sunt radare. De asemenea, comisia verifică toate dotările din centrul de monitorizare a traficului și funcționarea sistemului în ansamblu, în interacțiunea dintre computerul central și automatele care sunt distribuite în intersecții și care comandă nemijlocit timpii la semafoare. În perioada următoare vom putea vedea și beneficiile acestui sistem, întrucât, pas cu pas, se va face sincronizarea semafoarelor. În anumite zone se va asigura undă verde și vor fi grupuri de străzi pe care o vom vedea. Sper ca deja în această săptămână să putem merge pe teren și să putem vedea un grup important de străzi, cu un număr mare de semafoare funcționând cu undă verde și vom continua asta în perioada următoare pe alte grupuri de străzi și semafoare. Pe de altă parte, optimizarea traficului se va face și în afara conceptului de undă verde, prin descărcare prioritară a traficului de pe arterele care, la un moment dat, sunt mai aglomerate. Sistemul este unul adaptiv. Dacă de pe teren, cu ajutorul senzorilor, se transmit informații că într-o anumită zonă s-au acumulat multe mașini, atunci sistemul mărește timpii la semafoarele care asigură descărcarea acelor mașini pe diverse trasee. Sistemul este unul complex, ultramodern și trebuie să mai avem puțintică răbdare pentru a-i vedea toate beneficiile”, a declarat Nicolae Robu.


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Haosul din traficul timișorean continuă. Unda verde e promisă din această săptămână, dar numai pe unele artere

  1. Dupa afaceri tip „palmieri”, in realitate niste boscheti tunsi sa arate ca palmierii si „statia de epurare a aerului” care nu este altceva decat un aspirator de 100 de mii de euro, acuma avem semafoare in sensuri giratorii si in intersectii unde nu trec in medie nici 5 masini pe ora. Multumita acolitilor domnului primar Robu avem semafoare instalate de fiu de fost primar si intretinute pe bani grei de nevasta de fost consilier, asta dupa ce lucrarile ai fost facute de tot rahatul, cu furtune pline de cabluri pe stalpii semafoarelor. Au mai pus si cate 2 semafoare pe fiecare stalp, unul mare la sub 2 metrii inaltime de dai cu capul in el si perfect vizibil din prima masina aflata la semafor, si unul mic mai jos ca doar trebuiau cheltuiti bani…

  2. Raspuns la Pstefu: Timisoara este blestemata din alte motive, nu din cauza unui individ, care oricum nu poate el singur sa amelioreze situatia. Poti sa-l pui primar pe Ionescu, Popescu, Dumitrescu… situatia traficului ramane aceeasi. Orasul a explodat, atat din punct de vedere demografic cat si al numarului de automobile care circula zilnic de-a crucisul si de-a curmezisul orasului. Inainte de a pune temelia noilor „cartiere rezidentiale” cu care ne mandrim noi atata, ar fi trebuit elaborata o conceptie de trafic (pe langa celelalte componente de infrastructura cum ar fi apa, canalizarea, etc…). Bulevarde largi cu mai multe benzi de circulatie avem, dar n-avem parcari subterane, asa cum le cunoastem din alte tari. In afara de asta automobilistul timisoarean nu prea este dispus sa plateasca pentru a-si parca bolidul, e si chestie de educatie, pe undeva. Antreprenorii de constructii care construiesc blocuri de locuinte ar trebui obligati prin lege sa construiasca si o parcare sub bloc, cu un loc aferent fiecarui apartament. Umbland prin alte tari am parcat masina in parcari subterane sau supraetajate, de la caz la caz, dar m-a costat ceva. Exemplu in orasul infratit Karlsruhe ora de parcare costa 1,50 – 2,50 Euro, in zonele centrale, chiar si parcatul pe strada costa pana la 2 Euro ora. Oamenii s-au obisnuit, unii scrasnesc din dinti dar platesc pt. ca nu exista alternativa. Pentru Timisoara mi-as putea imagina o taxa de parcare de 1,50 – 2 lei ora cu o limita maxima de 6 ore dupa care parcatul nu mai costa nimic, deci o taxa de o zi intreaga. Nu primarul este raspunzator ci consilierii si „specialistii” de la „Sistematizare-Planificare” … Dar vorba proverbului: de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere. Plangerile in presa locala revin in mod regulat si constant, dar nimeni nu are solutii si multi il acuza pe primar. Scimbati-l, si veti vedea ca nu se schimba nimic.

  3. Sunteti blestemati ca ati aprins Flacara Revolutiei, aveati de toate, ati fost cei mai tari din Romania, astazi ati ajuns printre ultimii din Romanica… s-a terminat de mult cu: „Banatu-i fruncea” :)))))))))))))))))))) asta ati vrut asta ati primit – dupa fapta si rasplata:)))))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *