Gara de Nord din Timişoara încă mai aşteaptă trenul modernizării

gara de nord

Gara de Nord din Timişoara este una dintre principalele porţi de intrare în municipiu, cu care capitala Banatului ar trebui să se mândrească. Din păcate, lucrurile nu stau chiar aşa, pentru că, timp de 30 de ani, acest spaţiu a fost uitat, ajungând un loc insalubru.

Chiar dacă, în ultimul timp, cei de la Regionala CFR Timişoara au alocat bani, din fondurile proprii, pentru a mai igieniza gara şi a-i da o altă faţă, încă mai sunt multe de făcut. Cu toate că zilele acestea temperaturile au coborât mult sub zero grade, câţiva muncitori încă lucrau la înlocuirea tâmplăriei. Schelele maschează partea din faţă a gării, iar chioşcurile, care de care mai colorate, se întind de-o parte şi de alta a staţiei, astfel încât intrarea pe cea mai importantă poartă a Timişoarei te duce cu gândul la un bazar.

gara de nord1Cum păşeşti în incinta gării, te izbeşte un puternic miros de plăcinte. În gară e mai frig decât afară, este curent, deoarece toate uşile stau larg deschise. Pereţii au fost proaspăt zugrăviţi, iar casele de bilete, amenajate. Holul central e mai mult gol, doar câteva persoane se aflau, înfofolite, la casele de bilete, căci cine altcineva ar rezista să stea în frigul şi în curentul din incintă?

Tabela electronică cu sosirile şi plecările trenurilor nu mai există. A fost înlocuită cu un tablou de avizare cu rame din plastic. Acum, în secolul al XXI-lea, parcă ne-am întors în timp. Ceea ce mai revigorează călătorii sunt câteva imagini pictate, reprezentând câteva trenuri şi culoarea plăcută a pereţilor.

Peronul, o imagine dezolantă

Mult mai jalnic arată clădirea Gării de Nord, privită de pe peron. Pereţii sunt scorojiţi, iar trenurile care aşteaptă să plece sunt gri, pline de praf. Unele încăperi de pe peron se renovează, dar nu sunt încă finisate.

gara de nord2Altele sunt închise, cu geamuri murdare, iar pe aparatele de aer condiţionat, vechi şi pline de praf, stau zgribuliţi porumbeii. Cu greu, şi doar întrebând în stânga şi-n dreapta, aflăm unde se găseşte sala de aşteptare pentru cei care călătoresc la clasa a II-a. Înăuntru e cald, luminos şi plăcut. Încăperea e recent renovată. Lângă această sală se află cea pentru pasagerii care călătoresc la clasa I, dar care e închisă. Pe uşă, se află o explicaţie: „Accesul în sală se face pe baza biletului de tren solicitând acest lucru de la agentul de pază care se află în sala de aşteptare de la clasa a II-a”.

Încet, încet, cu fonduri Încet, încet, cu fonduri proprii proprii

Lucrările de reparaţii la Staţia CF Timişoara Nord au început în septembrie 2014, când au fost renovate sălile de aşteptare pentru clasele I şi a II-a, acestea fiind dotate cu mobilier, instalaţii de avizare audio şi video a publicului călător. Tot în anul 2014 s-au executat lucrări de reparaţii şi igienizări interioare, în holul central al caselor de bilete şi în paralel au fost înlocuite instalaţiile electrice de iluminat. De asemenea, au fost reparate faţada gării şi pasajul pietonal subteran.

Ion Simu-Alexandru, directorul Reginalei CF Timişoara, ne-a declarat că în prezent au loc lucrări de înlocuire a tâmplăriei metalice degradate şi montarea uşilor şi ferestrelor termopan la parter şi etaj.

„Lucrările sunt întrerupte temporar în această perioadă, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, iar finalizarea acestora este condiţionată de aprobarea alocaţiei pentru anul 2016”, a precizat directorul regionalei.

Cât despre demararea unui amplu program de modernizare a gării, pe care şi-l doresc toţi timişorenii, Ion Simu-Alexandru a spus că CFR a iniţiat acţiunile necesare în vederea includerii proiectului de investiţii „Modernizarea staţiilor de cale ferată Alexandria, Timişoara Nord, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgovişte şi Târgu Jiu” în MasterPlanul General de Transport şi în Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020, în vederea obţinerii finanţării necesare realizării acestui obiectiv de investiţii.

Nu în ultimul rând, demararea programului de modernizare a staţiei Timişoara Nord este condiţionată de găsirea unei surse externe de finanţare.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Gara de Nord din Timişoara încă mai aşteaptă trenul modernizării

  1. Prioritatea numarul 1 ar fi fost inlocuirea tabelei electronice de afisaj din holul central a statiei, nu eliminare sa! Este o tiganie ca in geamul fostului spatiu a biroului de informatii sa fie amplasat un banal ecran tv. Pe de alta parte unii (directori de la CFR) ar trebui sa aiba dosar penal deoarece au aprobat amplasarea tarabelor infecte determinand blocarea totala a 2 din cele 3 usi de acces/evacuare dinspre oras!! Pompierii sunt orbi sau au luat spaga?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *