Fritz invită timișorenii în consiliile de administrație ale școlilor

Fritz: Am transmis procurorilor anticorupție o plângere penală împotriva a ceea ce suspectez că a fost o rețea de fraudare a concursurilor pentru posturi în Primărie

Primarul Dominic Fritz a lansat, miercuri, oficial un apel deschis către cei care doresc să ia parte activă la schimbarea învățământului timișorean, devenind reprezentanții primarului în consiliile administrative ale grădinițelor, școlilor și liceelor din oraș. Aceștia vor face nu numai legătura unității de învățământ cu primarul și echipa primăriei, cât mai ales vor facilita conexiuni cu diverse comunități din jurul unităților de învățământ care, la rândul lor, doresc să contribuie în educație.

Fiecare grădiniță, școală sau liceu are un consiliu de administrație, în care primarul are responsabilitatea de a-și desemna un reprezentant al său, alături de reprezentanții cadrelor didactice, părinților și ai Consiliului Local Timișoara. Administrația locală timișoreană a hotărât să privească într-un mod nou numirea reprezentantului primarului, de aceea lansează invitația spre toți timișorenii.

„Părinții și profesorii au sesizat că, până acum, reprezentanții primarului nu s-au implicat în rezolvarea problemelor școlilor și nici nu au contribuit cu idei noi”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

„De aceea vrem să dăm timișorenilor un rol mai important în conducerea școlilor. Vrem să atragem și să implicăm în consiliile de administrație timișoreni preocupați de educație, cu experiențe diverse și care sunt motivați să ia decizii curajoase în beneficiul copiilor”, a explicat acesta.

Administrația își dorește să facă echipă cu timișoreni pasionați de educația copiilor, motivați de dorința de a participa la schimbarea educației și care sunt dispuși să susțină acest rol voluntar circa două-patru ore pe lună.

Printre atribuțiile unui consiliu de administrație se numără adoptarea proiectului de buget și avizarea execuției bugetare, aprobarea planului de dezvoltare instituțională, a curriculumului și a orarului. De asemenea, consiliul organizează concursul de ocupare a funcțiilor de director și de director-adjunct și aprobă planul de încadrare a personalului.

Cei selectați nu pot fi membri în consiliul de administrație al grădiniței sau școlii unde merge copilul lor sau altă rudă apropiată. Însă pot servi în consiliul de administrație al unității de învățământ de care se simt atașați – poate fi școala din cartier pe lângă care trec zilnic, grădinița unde a mers copilul lor și ale cărei nevoi le cunosc îndeaproape sau un liceu vocațional la care simt că pot contribui cu perspectiva lor profesională, pentru a-l duce la următorul nivel.

Candidaturile pot fi trimise până în 21 februarie, ora 23:59. Acestea vor fi evaluate de către o comisie formată din reprezentanți ai societății civile și reprezentanți ai Primăriei Municipiului Timișoara, pe baza unei metodologii și a unei grile standard. Mai multe informații pe https://comunitate.primariatm.ro/educatie/ca-scoli.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

1 Comments
Paul 11 februarie 2021
Oare s-a gandit ca nici dracu nu vrea sa aiba de a face cu o admnistratie cu dublu repetenti care si-au falsificat CV-ul cu dosare penale pe la parchet s.a.m.d