Fostul sfătuitor al lui Dominic Fritz a scos din joben un site dedicat realizărilor administrației USR din Timișoara, pe care își face reclamă inutilă o firmă care încasează milioane de euro de la primărie.
Dacă angajarea sa în funcția de consilier personal al lui Dominic Fritz a fost prezentată cu surle și trâmbițe în primăvara anului 2021, în schimb, plecarea jurnalistului Bogdan Marta (foto: www.infotimisoara.ro) din primărie, produsă în urmă cu exact trei luni, n-a mai constituit subiect de breaking news.
Marta și-a anunțat demisia pe grupul de WhatsApp de comunicare cu presa al PMT, declarația lui a fost preluată de unul-două site-uri și cam asta a fost tot.
Iată ce le comunica jurnaliștilor, în 5 octombrie 2023, fostul sfătuitor al primarului Fritz:
“Dragi colegi. De azi, colaborarea mea cu Primăria Municipiului Timișoara a încetat.
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru ultimii doi ani și jumătate, care au fost uneori extrem de grei, dar întotdeauna fabuloși și din care am învățat foarte multe lucruri.
Țin să îi mulțumesc și primarului Dominic Fritz pentru șansa pe care am avut-o să lucrez cu el, dar și celor foarte mulți profesioniști din Primăria Municipiului Timișoara, mai cunoscuți sau mai necunoscuți cu care am colaborat în acest timp”.
Acum, o fi încetat colaborarea lui Marta cu PMT, însă, surpriză-surpriză, fostul sfetnic al lui Dominic Fritz a început o altă colaborare, cu o firmă care încasează milioane de euro fix de la PMT.
Până aici v-am creionat vederea de ansamblu, de-acum intrăm în detaliu, ca să folosim o formulare preferată de fostul consilier personal al primarului.
La câteva zile după plecarea sa din primărie, Bogdan Marta a înființat Articulat SRL, având cod CAEN 6312 – activități ale portalurilor web -, prin care operează site-ul omonim www.articulat.ro.
În aparență, Marta părea să fi reintrat în breasla jurnaliștilor, cu un proiect pe cont propriu, însă, în realitate, noul site apărut pe piață nu reprezintă altceva decât încă un vehicul de PR pentru administrația locală USR.
Asta pentru că, în proporție de 95 la sută, articolele postate pe site prezintă realizările primăriei și ale societăților controlate de PMT, iar restul de cinci procente sunt alocate articolelor în care sunt criticate acțiunile reprezentanților PNL Timiș.
Interesant este că articolele nu sunt datate și nici semnate, așa cum nici site-ul în sine nu este asumat oficial de Bogdan Marta, pe a cărui pagină personală de Facebook se menționează că lucrează în continuare “la Primăria Municipiului Timișoara” (bine, dacă ar înlocui “la” cu “pentru”, nici nu ar greși foarte mult), dar nu apare nici o referire la www.articulat.ro.
Evident, o interogare a bazei de date de la Registrul Comerțului spulberă orice mister…
Așa cum spuneam, articolele postate pe site-ul lui Marta sunt dedicate, aproape în exclusivitate, administrației Fritz, iar pe pagina de Facebook a noii publicații, cele câteva like-uri primite până acum au ca expeditori membri ai USR Timiș sau cel puțin simpatizanți.
Mai mult, nu doar că absolut toate articolele despre acțiunile administrației USR au un ton pozitiv – practic, de pe www.articulat.ro aflăm că tot ce întreprinde Primăria Municipiului Timișoara este de o calitate ireproșabilă -, dar inclusiv în comentarii proaspăt reconvertitul la jurnalism Bogdan Marta își apără fostul angajator, PMT, cu un elan identic cu cel din perioada în care-l consilia pe Dominic Fritz.
Remarca unui userist timișorean (tânărul inginer constructor Alin Ciobanu, cunoscut deja pentru opiniile sale tranșante referitoare la o serie de gafe și erori ale colegilor săi de partid ajunși în funcții publice) pe marginea costului regenerării urbane din cartierul Fabric l-a activat instantaneu pe omul din spatele site-ului. Vă prezentăm capturile de ecran cu schimbul de replici dintre cei doi, un duel inegal, dintre un amator și un specialist…
În acest context, apariția pe noul site care gonflează proiectele administrației Fritz a reclamei firmei Brantner, încasatoare a multor milioane de euro din partea Primăriei Timișoara pentru serviciile de salubrizare, ne-a ridicat câteva semne de întrebare.
De exemplu, de ce ar alege partenerul de afaceri al PMT să plătească publicitate unui site nou apărut pe piață, care, la trei luni de la lansare, are 141 de urmăritori pe pagina de Facebook? Altă întrebare: ce anume vrea să vândă Brantner prin reclama postată pe site-ul lui Bogdan Marta, din moment ce, dând click pe acea reclamă, ajungi la site-ul firmei, pe care nu sunt oferite nici un fel de servicii sau produse?
Firma Brantner este operator de salubrizare stradală, încheie contracte cu primăriile, nu cu Ionel sau Gigel, care văd logo-ul firmei pe site-ul lui Marta și se trezesc că vor să intre în relații de afaceri cu aceasta, așa că reclama de pe www.articulat.ro îi este la fel de utilă companiei respective ca o frecție la un picior de lemn, scuzați clișeul…
Foarte tare. Talentul de a trece neobservate aceste lucruri, merită totuși salutat. Până acum au fost super – amatori la chestiile astea.
Fritz, de fapt esti un esec. Unde e ma Pasajul Solventul? Arata un pod nou, o parcare noua, o sala noua de sport facuta de voi in 3 ani si 4 luni? Arata ma incapabilule ceva! Impostor si mincinos, asta esti Fritz!
… Tot ce se scrie e de valoare, doar ca realitatea e una pe care trec sa o vadă cu toții, și anume: mediul politic, micimea mintii oamenilor din mediul politic local în fac pe Nea FRITZ _ULICA, DIN NOU PRIMAR..!!!!
..e ptr a nu știu cata oara în care Timișoara nu găsește o echipa care sa fie condusa de un potențial primar care sa fie votat pt CEEA CE ȘTIE ȘI PT EXPERIENTA ACUMULATA, și SA NU FIE VOTAT DOAR PT CA TRE SA SE SE ÎNLĂTURE PRIMARAUL ÎN FUNCTIE