Firmele ar putea fi obligate să sponsorizeze sportul. Cum şi în ce cuantum

Un proiect legislativ de modificare a Codului fiscal a fost depus de mai mulți parlamentari, acesta prevăzând obligativitatea firmelor de a sponsoriza anual asociații, fundații și alte entități non-profit, precum și sectorul sportiv.

Motivația reglementării constă în faptul că activitatea sportivă nu poate să se se bazeze doar pe fondurile publice. Conform propunerii, cheltuielile cu sponsorizarea și/sau mecenat și cele privind bursele private vor deveni obligatorii pentru societățile comerciale care activează în România, limita a 30 la sută din impozitul pe profit datorat.

În mod similar se va proceda și în cazul impozitului plătit de microîntreprinderi. Dacă propunerea va fi adoptată de cele două camere ale parlamentului, un procent din valoarea sponsorizărilor trebuie să fie direcționat către ramurile sportive și un procent către sportul școlar.

În prezent deducerea cheltuielilor de sponsorizare se poate face în limita de 20 la sută din impozitul micro sau a 20 la sută din impozit ori a 0,5 la sută din cifra de afaceri, în funcție de caredintre aceste valori este mai mică, în cazul plătitorilor impozitului pe profit.

Foto: republikaNEWS


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Firmele ar putea fi obligate să sponsorizeze sportul. Cum şi în ce cuantum

  1. Pai cum sa OBLIGI firmele private, care isi castiga singure veniturile, sa dea unora niste bani doar pentru ca statul nu e capabil!????

    Sa dai niste facilitati fiscale e una dar SA OBLIGI este de NEACCEPTAT!

Lasă un răspuns