Drum cu patru benzi între Timișoara și autostradă

patru benzi

Președintele Consiliului Județean Timiș are intenția de a întocmi rapid un proiect pentru lărgirea la patru benzi a drumului dintre Timișoara și până la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata. Fiind vorba despre un drum județean, pentru lucrări ar putea fi accesate fonduri europene.

„M-am consultat cu specialiști în infrastructură și trafic. Există două probleme: prima ar fi trecerea de cale ferată de la Giarmata și trecerea prin Dumbrăvița. Prin această localitate nu va trece traficul greu, acesta va fi dirijat spre centură, ci va fi o descărcare pentru traficul normal. Se pare că se poate trece la patru benzi fără să fie deranjați faimoșii stâlpi de troleibuz din Dumbrăvița”, a spus miercuri Sorin Grindeanu.

Tunel pietonal pe sub calea ferată, la Timişoara

Drumul lărgit va deveni, practic, un fel de bulevard al Timișoarei și va asigura, în sfârșit, accesul facil la autostradă. La ora actuală, între municipiul de pe Bega și autostradă se pierde foarte mult timp în trafic, durata lui apropiindu-se de 30 de minute în orele cu circulație intensă, mai mult decât durează drumul pe autostradă până la Arad.

Sorin Grindeanu a vorbit și despre viitorul centurii de sud a Timișoarei. „Centura de sud este cuprinsă în masterplanul de transport. Problema mea și a primarului Timișoarei este ca lucrările să nu fie din 2017 încolo, așa cum este prevăzut, ci să aducem lucrurile mai încoace, să schimbăm etapizarea”, a spus președintele CJT.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

9 thoughts on “Drum cu patru benzi între Timișoara și autostradă

  1. O abordare gresita total!
    Autostrada trebuie conectata cu Calea Aradului care este deja o artera cu 4 benzi, prin construirea unei conexiuni in partea de nord a Timisoarei.
    Astfel Timisoara va fi direct conectata la autostrada.
    Este lipsit de logica sa descarci tot traficul de pe autostrada prin Giarmata si Dumbravita.

  2. Aceasta lucrare ar tebuii începuta cât mai repede deoarece parcurg zilnic acest drum si pe zi ce trece tot mai greu se circula. De la autostrada pana la centura ( intrare in dumbravita ) este liberă calea pt începerea lucrărilor ii doar câmp si in stânga si in dreapta deci fără probleme. Cei asa greu la calea ferată ? Sa dărâmi cacatu ala de chioșchi si sa construiesti liniștit 4 benzi si desigur CFR sași dea drumu la barierele automate semaforizate pe care le-or pus acuma câțiva ani doar de aspect pt ca nu-s daca or mers 3 luni de zile … Suntem in secolul 21 se poate face orice .

  3. Intr-o tara civilizata ar fi fost largit drumul judetean prin Dumbravita si Giarmata la 4 benzi inainte de plantarea stalpilor de troleu astfel incat sa fie benzi de 3,5 m latime, spatiu verde, piste de biciclete, trotuare! A doua conexiune din Aradului cu centura spre autostrada. Si nu in ultimul rand centura intre Torontalului si Aradului o bucatica de doar 500 m pe care nimeni nu vrea sa o vada!! In acest fel se conecteaza intrarea prin vama Cenad direct de autostrada fara a mai intra in oras!

  4. Autostrada trebuie ridicata si adusa pana in fata Operei, descarcarea s-ar face fie prin stal, fie prin spatiile tehnice, dar si cu interconectarea cu pasajul subteran din centrul Timisoriii. Sau ar putea fi scufundata si s-ar conecta direct cu pasajul Michelangelo…

  5. În primul rând autostrăzile trebuie să evite localitățile, de aceea sunt… autostrăzi și nu străzi. A menține în continuare legătura între Timișoara și autostrada pe vechiul traseu Dumbravita-Giarmataar chiar și pe patru benzi fi o mare greșeală și prima consecință ar fi ruperea Dumbravitei în două, trecerea localnicilor dintr-o parte în alta a satului ar deveni extrem de dificilă, chiar dacă aceasta ar fi semaforizată fapt ce ar duce la îngreunarea traficului.
    Cea mai buna variantă, care a mai fost luată în discuție în anii trecuți, este de a prelungi Calea Aradului de la intersecția cu Sânandrei peste câmp până la autostradă în linie dreaptă pe o distanta de doar șapte kilometri.

  6. E normal la noi ca decizia finala sa se dovedească in timp ca e mare greșeala !!!
    De ce sa se realizeze pe Calea Aradului , cum ar fi normal si mai ieftin , când se poate face mare deranj pentru toți oamenii care locuiesc si au case in Dumbravita !
    De ce sa se realizeze printr-un sector care in P.U.G. e prevăzută zona industrială si servicii , pe când la Dumbravita e zona de lux rezidențiala !
    De ce , de ce , de ce ….

  7. În Dumbrăvița nu dorim 4 benzi, dorim ca satul să redevinâ liniștit! Vă rugăm să realizați șoseaua ocolitoare a satului!

  8. Stimate domnule Grindeanu doriti sa distrugeti Dumbravita?
    Va intereseaza doar sa mai accesati niste fonduri chiar daca solutia tehnica nu rezolva problema, chiar din contra, creeaza alte probleme distrugand o zona rezidentiala?
    Daca doriti sa rezolvati problema Timisoarei de acces facil la autostrada, atunci luptati pt o solutie tehnica fiabila pe termen lung, respectiv conectarea autostrazii la Calea Aradului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *