Din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenți nu au suficiente rechizite și cărți pentru școală

Din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenți nu au suficiente rechizite și cărți pentru școală

Din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenți nu au suficiente rechizite și cărți pentru școală.

World Vision România a realizat o radiografie a învățământului din mediul rural și din alte comunități vulnerabile.

Elevii, părinții și profesorii consultaţi de World Vision România au identificat câteva dintre problemele urgente, care împiedică buna desfășurare a procesului educațional la clasă. Una dintre acestea este nevoia de investiții în infrastructura școlilor.

CITEȘTE ȘI: Vești bune pentru părinții din Timișoara! Se primesc 14 milioane de lei pentru construirea unei creșe de 70 de locuri

65% dintre cadrele didactice consultate de fundație spun că este nevoie de mai multe investiții pentru laboratoarele de informatică, dar și de alte discipline. O altă nevoie identificată a fost investiția în spațiile dedicate activităților, precum și în amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare. 44% vor investiții pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spațiile de joacă și biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare (toalete) și 30% pentru accesibilizarea drumurilor către școală, inclusiv achiziționarea de autobuze.

Totodată, 87% dintre cadrele didactice își doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate școlile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea și combaterea abandonului școlar.

Profesorii respondenți au enunțat și câțiva dintre factorii care îi demotivează. Lipsa unei infrastructuri corespunzătoare este direct legată de nivelul scăzut de motivație al profesorilor care predau în medii defavorizate, însă nu este singura cauză. Unul din trei spun că au prea multe obligații birocratice în afara orelor; doi din trei cred că programa școlară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor; unu din doi este descurajat de neimplicarea părinților în educația copiilor sau de alte probleme ale familiei ca nivelul de sărăcie sau lipsa de educație a părinților.

La mai bine de doi ani de la debutul pandemiei, infrastructura pentru educația online lipsește în continuare în multe dintre școlile și familiile din comunitățile dezavantajate. Unu din trei părinți spune că școlile n-au suficiente calculatoare și table interactive, iar una din 10 familii nu are nici măcar un dispozitiv în gospodărie pentru învățământul online, mai arată datele fundației.

Din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenți nu au sau au doar uneori suficiente rechizite și cărți pentru școală. Așa se face că aproape din unu din zece părinți își retrage cel puțin un copil de la școală temporar sau definitiv ca să facă față cheltuielilor. Lipsurile și neputințele părinților în a sprijini educația copiilor nu se opresc aici. Aproape jumătate dintre părinții care au copii în clasele V-VIII spun că le este greu să-i ajute cu lecțiile la matematică. La unu din cinci părinți îi este greu să ofere sprijin copilului său și la limba română.

„Susținerea copiilor la școală, după ce termină opt clase, devine o povară și mai greu de dus pentru părinți. La liceu sunt cheltuieli mult mai mari din cauza nevoii de cazare și/sau navetă. Din acest motiv, dar și din cauza neîncrederii părinților că școala poate schimba viitorul copiilor în bine și pentru că de multe ori nu-i văd pe cei mici interesați de școală, cel puțin 2 din 10 părinți nu-și mai susțin copiii să continue studiile la liceu“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Întrebați ce măsuri ar trebui să se regăsească printre prioritățile sistemului de învățământ, elevii consultați de World Vision România au indicat: digitalizarea (61%); masa caldă la școală pentru toți elevii (56%);      educația remedială (53%); burse mai mari 40 (%); investiții în infrastructura școlilor (26%).

Doi din zece copii spun că violenţa este prezentă în şcoala lor mult sau foarte mult, mai arată datele World Vision România. Această realitate este confirmată și de părinții lor, 30% afirmând că există violență în școli. Pe de altă parte, doar 2% dintre elevi ar vorbi cu profesorii despre abuzurile prin care trec.

World  Vision România derulează în luna septembrie campania “Dăm aripi educaţiei” prin care îşi propune să strângă cărți și rechizite pentru 10.000 de copii și 500 de profesori din școlile vulnerabile. vulnerabile. Persoanele care vor să se implice o pot face printr-un SMS la 8864 cu textul SPERANTA (4 euro/ lună) sau pot dona cărţi şi rechizite noi până pe 21 septembrie accesând link-ul https://bit.ly/3emmYS0.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *