Cum umflă un magazin prețul de la raft până la casa de marcat

Deși sunt foarte căutate de timișoreni, așa că nu duc deloc lipsă de clienți, marile lanțuri de magazine nu se pot dezobișnui de năravul de a-și „ciupi” cumpărătorii la buzunar, măcar cu puțin.

Un cititor al publicației noastre ne-a prezentat, marți, un astfel de caz, nu foarte grav, dar care dezvăluie o anumită mentalitate de mare comerciant.

Omul a cumpărat de la un magazin „Carrefour”, pe lângă alte produse, două chifle ciabatta cu măsline de 80 de grame, pentru care prețul afișat la raft era de 0,89 lei.

La casă, surpriză!, o astfel de chiflă costa 1,39 lei, așa că persoana s-a trezit că plătește cu un leu mai mult pentru două bucăți, așa cum rezultă și din imaginile afișate.

Veți spune că un leu nu înseamnă mult și așa e. Până la urmă, însă, este vorba de respectul față de client, mai ales că nu a fost singura reclamație legată de această rețea de magazine (dar și de altele) pe care am primit-o.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

12 Răspunsuri “Cum umflă un magazin prețul de la raft până la casa de marcat

  1. La Carrefour Express din Dacia oricand pot sa intru in magazin si in 5 min gasesc 3 produse cu preturi diferite la raft fata de casa.

    – Nu este normal ca de fiecare data sa fi atent sa nu fi furat, nu este normal sa fi atent de 2 ori, esti atent la raft, de ce trebuie sa fi si la casa? Asa numai faci nimic. Totusi, timpul este limitat, nervii sunt limitati si nu toti oamenii au aceasta pornire sa ceara banii inapoi, pur si simplu nu au constructia necesara.

    – Daca Protectia Consumatorului si-ar face treaba si ar aplica amenzile legale, ar opri aceste practici. Nu-mi spuneti ca se mai si greseste, ca nu sta in picioare cand gresesti intotdeauna in favoarea ta, la atatea produse si cand alt magazin mult mai mare nu greseste decat foarte rar (Auchean, Iulius Mall sau Kaufland Circumvalatiunii).

    Iar controlul Protectiei Consumatorului se desfasoara foarte simplu, aleg cateva produse (cele la oferta deobicei ca sa mearga la sigur), merg la casa si constata neconcordanta, este o munca de 5 max 10 min. Nu trebuie sa cerceteze nu stiu ce intrari-iesiri, avize, documente, calcule complicate, etc. Simplu si Bazal.

  2. ce tot vreti sa va protejeze altii? protejati-va singuri! cascati ochii si cereti banii inapoi.
    observati ca de cate ori cumparati mezeluri platiti si hartia de ambalaj. eu cer de fiecare data sa faca tara. la fiecare cantarire te ciupeste cu 20-30-40 de bani. cumperi hartie la pret de salam de sibiu, sunca de parga, bacon. trebuie sa ne protejam singuri, cu consecventa, indiferent cat e ciupeala. doar astfel poate fi stopat fenomenul.

  3. 1 leu nu e mare lucru ,numai ca daca eu sunt prins ca am le am facut paguba un leu,adica ca am furat un iaurt , imediat anunta politia si imi fac un dosar penal ,asa ca procedati si voi la fel ,anuntati politia pt ca e furt calificat.

  4. Cele mai multe probleme, le-am avut la Auchan – Șagului ! Una, f. gravă : bere nemțească, expirată, de 11 luni !!! După o săptămână, aceeiași bere, era la raft !!! Am sesizat, scuze, motive, bla, bla ! Bye, bye, Auchan !!!

  5. La fel am pățit la Carrefoure Market Bega la ciuperci champinion. În loc de 10.99 caserola pret de raft era 12.99 lei. Am obtinut însă diferenta dupa ce am observat imediat la casa. Asa ca nu strica sa verificați bonul fiscal.

  6. 90 la sută din banii romanilor ajung in casieriile acestor mari magazine , nu mai este loc pe lîngă ele , este un monopol mascat , controlează piata si preturile , si furnizorii români 100%., nu avem în tara nici o rețea de mari magazine , pe plan național cu acționari majoritari români, înafară de Dedeman .

  7. Protecția cui , a consumatorului , unde , în România , eu nu am auzit , nu există , poate intr un univers paralel , în lumea în care trăim noi nu .

  8. Protectia cosumatorului trebuie informata. In primul rand insa trebuie actionat pe loc: opriti plata la casa (chiar daca vocifereaza coada), cereti sa vina supervizorul (el/ea) de serviciu si mergeti cu el/ea la raft (faceti si o poza cu telefonul): magazinul are obligatia sa vanda la pretul afisat la raft – e treaba supervizorului sa gaseasca solutia cum (ex. reducere de pret la casa sau returnarea diferentei la informatii client). Nu va enervati, vorbiti calm dar hotarat, indiferent de suma in cauza. Nu uitati: cetateanul normal trebuie sa fi muncit pentru bani. Pe de alta perte fiecare banut conteaza – in definitiv si marea e formata numai din picaturi de apa.

Lasă un răspuns