Cum înființezi o firmă pentru transport în Timișoara?

Cum înființezi o firmă pentru transport în Timișoara?

Cum înființezi o firmă pentru transport în Timișoara?

Pentru înființarea unei firme care să aibă ca obiect transportul trebuie clarificate câteva aspecte legate de tipul de firmă, codul CAEN pe care trebuie să-l cuprindă actul constitutiv, dar și altele la care ne vom referi în cuprinsul materialului.

Tipuri de firmă între care se poate alege

Există mai multe tipuri de firmă prin care se poate desfășura activitatea de transport.

Firmele pot diferi în funcție de forma de exercitare economică, adică societate cu răspundere limitată (SRL), persoană fizică autorizată (PFA), întreprindere individuală (II), societate pe acțiuni (SA) sau în funcție de obiectul de activitate, putând exista companii care au în obiectul de activitate transportul de: marfă, persoane, colete și hrană la domiciliu.

Caracteristicile formelor de exercitare economică

Fiecare dintre tipurile de firmă mai sus amintite are caracteristici proprii care trebuie cunoscute pentru a face o alegere bună.

Persona fizică autorizată și întreprinderea individuală sunt forme de exercitare economică care se pretează pentru cei care vor avea un volum mai mic de activitate.

Ambele forme de exercitare economică pot avea salariați. PFA poate avea un număr maxim de 3 salariați, în timp ce II poate avea un număr maxim de 8 salariați. Se poate observa că și aceste tipuri de firmă permit o creștere, o extindere a businessului, însă este limitată la numărul de salariați amintit.

Societatea cu răspundere limitată poate avea un număr nelimitat de salariați, astfel că dacă va fi nevoie de un număr mai mare acest tip de firmă se potrivește mai bine. Societatea pe acțiuni, la fel ca și societatea cu răspundere limitată, poate avea un număr nelimitat de salariați. Societatea pe acțiuni se pretează pentru situațiile în care există mai multe persoane, între care nu există o legătură o legătură personală, afară de interesul de a investi în afacere.

Societatea cu răspundere limitată și societatea pe acțiuni conferă asociaților, respectiv acționarilor, o protecție sporită, întrucât bunurile personale ale acestora nu pot fi urmărite pentru achitarea datoriilor societății, în timp ce pentru celelalte două tipuri (PFA, II) bunurile personale pot fi urmărite și executate silit de creditorii firmei.

Un alt aspect care le diferențiază sunt taxele datorate. PFA și II au un regim de impozitare, iar SRL și SA au un alt regim de impozitare. Acestea trebuie cunoscute pentru a putea face o optimizare fiscală.

Cele mai des întâlnite forme de exercitare economică în Timișoara sunt PFA și SRL.

Procedura de la registrul comerțului

Există un set de acte ce trebuie completate și depuse la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Timiș, instituție competentă să soluționeze dosarul de înmatriculare.

Înființarea unui SRL în Timișoara sau a unui PFA se poate realiza și cu ajutorul unor prestatori de astfel de servicii care se ocupă de toată procedura, aceasta putând fi parcursă online, astfel că nu este necesar un drum la registrul comerțului sau în altă parte.

Procedura a fost modificată în repetate rânduri în ultimul timp, pandemia contribuind substanțial la acest aspect. Principalele modificări constând în eliminarea condiției autentificării de către notar a unora dintre documentele din dosar, posibilitatea deschiderii contului după constituirea firmei și nu în cadrul constituirii acesteia, toate de natură a o debirocratiza.

După finalizare acestei etape de la registrul comerțului, în funcție de codul CAEN ales, pot fi necesare anumite documente (licențe) de la ARR (Autoritatea Rutieră Română).

Actele pe care trebuie să le cuprindă dosarul de înmatriculare

În funcție de tipul de firmă actele ce trebuie depuse la registrul comerțului diferă.

Pentru înființarea unui SRL sunt necesare: rezervarea de denumire, actul constitutiv, contract de comodat sau închiriere pentru sediu, declarația pentru activități, anexa 1 de înregistrare fiscală, cartea de identitate.

Înființarea unui PFA presupune completarea următoarelor documente: rezervarea de denumire, anexa 1 de înregistrare fiscală, declarația pentru activități, contractul pentru sediul social, declarația pe proprie răspundere pentru îndeplinirea activităților, cartea de identitate, permisul de conducere.

Durata

Înființarea unei firme, indiferent de tipul ei poate dura între 3 și 5 zile. Registrul comerțului acordă termen pentru soluționarea dosarului în ziua următoare celei în care a fost înregistrată cerere de înmatriculare și actele aferente.

Sediul

Orice firmă trebuie să aibă un sediu, respectiv o adresă. Aceasta este relevantă pentru comunicarea documentelor de către instituții, în măsura în care există un interes din partea lor în acest sens.

Pentru stabilirea sediului se depune, de cele mai multe ori, un contract de comodat sau de închiriere.

Întrucât activitatea de transport nu se desfășoară la sediu, cine nu are unul poate apela la serviciul de găzduire se sediu social în Timișoara. Acest serviciu presupune că stabilirea sediului la prestatorul serviciului care primește corespondența și o direcționează către reprezentanții legali.

Coduri CAEN

Codurile CAEN specifice activităților de transport sunt:

  • transportul de mărfuri – 4941 Transporturi rutiere de mărfuri;

  • transportul de persoane – 4939 Alte transporturi terestre de călători n.c.a;

  • transportul de colete, hrană la domiciliu – 5320 – Alte activități poștale și de curier.


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *