Coșmarul din traficul timișorean a revenit în forță

De la un an la altul, orașul de pe Bega devine, parcă, tot mai ostil circulației rutiere. Ba s-au înlocuit șinele de tramvai, ba s-a săpat pentru Pasajul Michelangelo, ori se lucrează – în același timp! – la Pasajele Jiul și Popa Șapcă, se lărgesc străzi, s-au montat semafoarele pentru sistemul de management al traficului, străzile centrale au devenit pietonale, firmele de cablu sapă prin toate cartierele și câte și mai câte.
Autoritățile cer, pe bună dreptate, răbdare. Atâta doar că acest „mai bine” este precedat de atât de multe necazuri, nervi în trafic și pierdere de vreme, de prea mulți ani, încât oamenii și-au cam pierdut răbdarea. Închiderea străzii Popa Șapcă și a unei jumătăți din drumul care vine de la Giroc sunt cele mai recente exemple.

Nu-i rost să mai străbați Timișoara cu mașina la primele ore ale zilei sau după-amiaza. Nici transportul în comun nu mai ajută, pentru că autobuzele și troleibuzele stau tot atât de mult în trafic, iar circulația tramvaielor se blochează în zona centrală, pentru că autoturismele au voie să treacă pe șine. După atât de mulți ani de când se tot circulă cu mare dificultate, timișorenii (de baștină sau așezați mai recent aici) nu prea mai cred că va fi mai bine.

Una dintre cele mai recente decizii este cea de închidere completă a străzii Popa Șapcă până la toamnă, dacă totul va merge bine și în bunul spirit al lucrărilor nu va interveni cine știe ce impediment. Tot traficul care trecea pe acolo s-a reconfigurat pe strada Oituz și pe Calea Alexandru Ioan Cuza (între Piețele Mărăști și Consiliul Europei), oricum foarte aglomerate și până în prezent.

Cei care sunt nevoiți să străbată Timișoara de la nord la sud nu au încotro și trebuie să parcurgă această rută, pe care, la orele de vârf, este de preferat să meargă pe jos. De exemplu, pentru a străbate Timișoara din zona Modern spre Iulius Mall și până în Calea Șagului, între orele 18 și 19, este necesar un timp de o oră și zece minute.

Unda verde de pe Simion Bărnuțiu și Take Ionescu a trecut în amintire, iar pentru a mai fluidiza din trafic, autoritățile au decis să lase semafoarele de la Punctele Cardinale pe culoarea galben intermitent, ceea ce sporește haosul, dar și riscul de accidente. Oamenii reacționează în mod diferit: în timp ce unii s-au resemnat sau au ales să evite orele de vârf, alții se enervează, claxonează din te miri ce, apasă impulsiv pedala de accelerație, cu alte cuvinte, își pierd răbdarea.

Închiderea sensului de mers al Căii Martirilor dinspre Giroc spre Timișoara, pe porțiunea dintre străzile Mureș și Muzicescu, a sporit și aglomerația din sudul orașului. Arterele sunt din ce în ce mai încărcate și în această zonă, spre disperarea celor care trebuie să parcurgă zilnic drumul către școli sau locurile de muncă.

Oare chiar va fi mai bine?

Poate că administrația locală are dreptate și, după finalizarea Pasajelor Jiul și Popa Șapcă, în Timișoara se va circula mai lejer. Poate, dar nu e sigur, pentru că, în câțiva ani, vom ajunge la aceeași aglomerație de acum. Să nu uităm că în zona Iulius Mall se vor deschide firme și se construiesc locuințe, deci tot mai multe persoane, cu tot mai multe autoturisme, vor accesa strada Popa Șapcă.

De asemenea, și zona Pasajului Jiul se dezvoltă din punct de vedere imobiliar, cu un complex rezidențial, ceea ce iarăși va încărca străzile din zonă. Și, ca să ducem pesimismul aproape până la capăt, o serie de poduri din Timișoara trebuie să intre în reparație, iar numărul de autoturisme nu dă nici un semn de reducere, dimpotrivă, vor fi tot mai multe mașini.

Probabil că există soluții să circulăm decent, pe termen mediu și lung, că n-o fi Timișoara nici așa de mare ca Londra sau Roma și nici primul oraș care are probleme cu traficul. Dar, deocamdată, până la punerea planurilor înțelepte de pe hârtie în practică, va mai curge multă apă pe Bega și se va consuma o grămadă de combustibil în gol.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Coșmarul din traficul timișorean a revenit în forță

  1. dacă în numai 7 zile prin cele 37 de puncte de semaforizare minitorizate au accelerat trecand pe ROSU peste 50.000 de mașini…o soluție ar fi aplicarea protocolului inca nefinalizat cu MAI și lasati pietoni cateva zeci de mii de soferi/luna prin rotatie…!
    plus cateva zeci de milioane la bugetul local.
    ori ba !
    aferim.

Lasă un răspuns