Comerțul online, sub lupa ANPC

Comerțul online, sub lupa ANPC

Comerțul online, sub lupa ANPC.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o actiune de verificare a site-urilor de cumpărături și aplicații care funcționează ca o piață online, Temu și Shein.

Acțiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive – interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor).

În acest context, ANPC sfătuiește consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri, să se informeze cu atenție, înaintea achiziţionării unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţurilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile.

„Nu neglijați să citiți secțiunea ”Termeni și condiții” a site-ului de pe care doriți să faceți cumpărături! Înainte de încheierea achiziționarii, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul comerciantului există informații corecte și complete privind: datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.); caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Recomandăm ca, în cazul în care cineva întâmpină o problemă atunci când faceți cumpărături online, să încerce o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă.

Dacă acest lucru nu funcționează, se poate adresa Direcției de Soluționare Altenativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României. În cazul în care operatorul economic își are sediul social într-un alt stat european, se poate adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/,  care vă ajută gratuit când aveți probleme de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveți în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveți o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.

În cazul în care soluționarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteți formula o reclamație accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României”, a precizat directorul ANPC, Paul Anghel.

 

CITEȘTE ȘI:  Judocanii timișoreni, din nou la înălțime


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *