CJ Timiș a semnat contractul pentru drumul cu 4 benzi spre A1, prin Dumbrăvița (foto)

CJ Timiș a semnat contractul pentru drumul cu 4 benzi spre A1, prin Dumbrăvița (foto)

CJ Timiș a semnat contractul pentru drumul cu 4 benzi spre A1, prin Dumbrăvița (foto).

Joi, 17 august 2023, reprezentanții Consiliului Județean Timiș și cei ai firmei Strabag, au prezentat în teren situația dinaintea începerii lucrărilor de lărgire la patru benzi de pe Lotul 1 al șoselei ce leagă Timișoara de Autostrada Vestului prin comuna Dumbrăvița.

drum 2 1

Cele două părți au semnat contractul  pentru execuția lucrărilor de extindere, după ce termenul de depunere a eventualelor contestații a expirat, fără vreo obiecție. Consiliul Județean Timiș și societatea Strabag așteptată predarea stâlpilor de troleibuz de către Primăria Timișoara pentru lărgirea drumului la 4 benzi, o telenovelă administrativă cu multe episoade, în care municipalitatea timișoreană a invocat diverse motive pentru a nu preda stâlpii, ceea ce poate duce la întârzierea lucrărilor.

CITEȘTE ȘI: Percheziții domiciliare în Caraș-Severin, pentru nerespectarea legislației privind regimul deșeurilor 

„Am ajuns într-un moment fericit pentru cei care participa la traficul prin Dumbrăvița și, evident, riveranii acestui drum județean. Astăzi (joi, 17 august, n.r.) am semnat contractul de execuție pentru tronsonul 1 din lărgirea la 4 benzi a drumului județean 691.

Suntem cu două săptămâni înainte de planul pe care ni l-am stabilit, dacă vă amintiți, ca până la 1 septembrie să avem semnat contractul de execuție. Îl avem deja semnat chiar de astăzi și mă bucur că putem să dăm drumul la lucrări și pe acest tronson, astfel încât până la 31 decembrie să putem circula în condiții de șantier încă pe acest tronson, dar să putem circula până la autostradă pe 4 benzi și să nu mai existe ambuteiajele și traficul pe care îl vedem în spate derulându-se.

drum 3 1

În rest, aici, pe acest amplasament, în Dumbrăvița, vom da săptămâna viitoare ordinul de începere a lucrărilor, urmând ca apoi să predăm efectiv amplasamentul cu tot ceea ce înseamnă el către constructor și să înceapă deja partea de organizare de șantier și lucrările efective pe teren”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Primăria Timișoara s-a opus, în ultimii ani, predării stâlpilor pentru cablul contact de troleibuz, direct către CJT. Acum trei luni, ADR Vest a mediat diferendele dintre Primăria Timișoara și CJ Timiș iar în final s-a ajuns la soluția de compromis prin care dintre cei 200 de stâlpi, vor fi mutați doar 69. O tergiversare a lucrurilor ar fi dus la situația de a se pierde banii europeni pe care proiectul îi are deja asigurați.

Constructorul a declarat că dacă Primăria Timișoara nu predă stâlpii cât mai curând, lucrările la carosabil vor fi îngreunate, vor apărea probleme și mai mari în fluența traficului, mai ales după începerea școlii, pe 11 septembrie 2023.

„Să ne apucăm de treabă până să mutăm stâlpii ar fi cam dificil. Sigur, orice problemă are o soluție. Dacă mă intrebați pe mine, soluții sunt, să se vrea…Fac un apel la înțelegere din partea dânșilor (Primăria Timișoara – n.r.) și de un sprijin comun din partea primăriei locale în privința stâlpilor. Trebuie dați jos 69 de stâlpi…

drum 4 1

Datul jos fizic al stâlpului nu este o problemă. Problema e de toată rețeaua în sine, de cum lucrează, nu pot spune că astăzi mi-a dat drumul la lucrări, mâine dau stâlpul jos. E foarte simplu, dar este un impact major și trebuie analizat serios. Trebuie mai întâi descărcat de tensiune, nu vreau să înaintez un termen pe care nu pot să mi-l asum, fiecare situație are o particularitate, fiecare stâlp, fiecare intersecție, nu știm ce alte rețele mai sunt pe lângă.

În strategia noastră de derulare a acestui proiect, vom lucra pe sectoare distincte. Vrem să terminăm cât mai repede. Se apropie un sezon de iarnă. Nu putem să rămânem cu lucrările de infrastructură în perioada cu intemperii. Nici să se producă prea mult disconfort cetățenilor din Dumbrăvița.

În același timp, ne izbim de un aspect al acestei situații mai puțin plăcute, de stâlpi, cabluri electrice care pot crea în timpul execuției, a procedurilor tehnologice, diverse probleme”, a declarat directorul tehnic al firmei Strabag, Cătălin Flămânzeanu.

Președintele Consiliului Județean Timiș a subliniat că Primăria Dumbrăvița și Primăria Timișoara trebuie să găsească soluții pentru devierea traficului, fără a perturba fluxul automobilelor dar nici cel al mijloacelor de transport în comun.

„Este responsabilitatea Primăriei Dumbrăvița și a Municipiului Timișoara, care au ca atribuții legale în gestionarea transportului în comun, să găsească soluții alternative pentru a asigura continuitatea liniei de troleibuz. Sunt troleibuze care sunt hibrid și care pot să funcționeze pe această porțiune unde se va da linia jos, și în alt sistem decât cel electrificat, sunt străzi laterale care pot fi folosite atunci când încep lucrările de lărgire, dar ține de Poliția Rutieră, de Primăria Dumbrăvița și de Primăria Timișoara să găsească acele soluții astfel încât nici transportul în comun să nu fie întrerupt și nici traficul să nu fie blocat pe perioada desfășurării lucrărilor.

Pe porțiuni, se propune devierea circulației, dar pentru chestiunile acestea, trebuie un proiect depus la Poliția Rutieră de către Primăria Dumbrăvița, pentru că ei sunt cei care au în proprietate străzile lăturalnice, nu pot să vin eu de la Consiliul Județean să deviez traficul”, a mai spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Două lucruri mai sunt necesare, ambele din partea Primăriei Timișoara: bunăvoința de a conlucra cu CJ Timiș și cu Strabag cât și acordul scris pentru relocarea stâlpilor de troleibuz.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “CJ Timiș a semnat contractul pentru drumul cu 4 benzi spre A1, prin Dumbrăvița (foto)

  1. Primaria Timisoara….incurca si se opune la tot ce inseamna ceva mai bine,dezvoltare…trafic mai usor.
    De aici nu cisttgati nimic, doar va faceti de ras cu toate tergiversarile voastre….

  2. Este bine ca se fac 4 benzi in Dumbravita pentru traficul superaglomerat din zona. Ce nu am inteles in schimb de ce drumul de centura, bucata dinspre sensul de la Mahle spre autostrada, s-a facut cu linie continua acum, s-au hasurat zone pe carosabil pt a nu se circula pe acolo, astfel incat atunci cand e aglomerat, sau e vreun utilaj greu in miscare sa se circule cu viteza melcului. Pt ce oare s-a facut drumul asa de lat initial? Ce urmeaza oare, sa-l facem cu sens unic si mai incolo sa-l demolam, ca tot avem curand 4 benzi prin Dumbravita? Oare cine a luat o astfel de decizie inteleapta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *