Circa 70% dintre elevi vor ca școala să fie organizată tot pe module, spune Ministerul Educației

Circa 70% dintre elevi vor ca școala să fie organizată tot pe module, spune Ministerul Educației

Circa 70% dintre elevi vor ca școala să fie organizată tot pe module, spune Ministerul Educației.

La solicitarea Ministerului Educației, Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, a realizat un studiu care și-a propus să analizeze modul în care elevii, părinții, profesorii și directorii unităților de învățământ se raportează la organizarea pe intervale de cursuri/module a anului școlar.

În perioada 17-31 octombrie 2023, au răspuns chestionarelor online actorii educaționali din 892 de unități de învățământ (248 de școli primare, 487 de școli gimnaziale, 144 de licee, 13 școli profesionale), respectiv 375 de directori, 22.946 de elevi, 37.936 de părinți și 6.840 de profesori.

CITEȘTE ȘI: Recomandări preventive pentru un trafic rutier în siguranță

Majoritatea elevilor (61%) preferă organizarea pe intervale de cursuri/module a anului școlar. În urma experienței avute, aproximativ 70% dintre elevi doresc ca anul școlar viitor să fie organizat în continuare pe module.

Organizarea pe intervale de cursuri a anului școlar este percepută de majoritatea elevilor ca având numeroase beneficii, printre care mai buna gestionare a efortului din perioadele de școală (pentru 82% dintre elevi),mai mult timp liber (72%),reducerea presiunii aferente evaluărilor (61%),reducerea stresului legat de obținerea notelor (46%),respectarea ritmului propriu de învățare (60%), mai mult timp pentru aprofundarea anumitor teme/subiecte de studiu (54%).

Părinții respondenți, însă, au apreciat altfel structurarea pe module a anului școlar, implementată din 2022. Jumătate dintre aceștia sunt de părere că anul școlar organizat în două semestre reprezintă o structură mai potrivită pentru copiii lor, elevi.

Pe de altă parte, 45% dintre profesori susțin că actuala organizare a anului școlar în 5 intervale de cursuri ar trebui menținută în formula actuală, iar un sfert dintre profesori consideră că este o măsură bună, dar care are nevoie de unele îmbunătățiri. Totuși, 62% dintre ei au afirmat că cea mai mare dificultate a fost în privința mobilizării elevilor și reluarea efortului din cauza fragmentărilor timpului școlar.

În ceea ce-i privește pe directorii de școli, peste o treime dintre aceștia constată o scădere a calității practicilor de evaluare, notare și încheiere a mediilor. Majoritatea consideră că principalul beneficiu al structurii pe module a anului școlar se reflectă la nivelul stării de bine a elevilor și a profesorilor.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *