Centura de sud a Timișoarei a încremenit în proiect

Cu zece luni în urmă, la sediul Consiliului Județean Timiș se semna contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud, în valoare de 58 milioane de euro.

Lungimea totală a obiectivului este de 25,69 kilometri, iar sursa de finanțare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Traseul șoselei se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timiș, pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda.

Pe lângă beneficiile locale, varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei de sud al podului peste Canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde varianta de nord existentă.

Conform datelor tehnice puse la dispoziție de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), viteza de proiectare este de minimum 80 km/h. Legătura între varianta de ocolire și rețeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzută a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere. În urma consultării autorităților locale și a Direcției de urbanism a CJT, cât și a studiului de trafic a reieșit necesitatea amenajării nodurilor în următoarele puncte: km 5+366 – DN59 – DJ 593 – Calea Șagului; km 18+117 – DJ 592 – Calea Buziașului; km 25+690 – DN6 – Timișoara Est. De asemenea, pe traseu vor fi amenajate opt poduri și pasaje. Firma care va realiza proiectarea și execuția este Tirrena Scavi SpA din Italia, iar valoarea contractului se ridică la 272.432.921,95 lei fără TVA, echivalentul a 58 de milioane de euro, având un cost/km de 2,25 milioane euro.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 de luni, din care șase pentru activitatea de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de antreprenorul câștigător este de zece ani.

Au început amânările

Proiectul nu a fost finalizat la termen, așa cum prevedea contractul, cele șase luni rezervate acestei etape expirând în luna iunie, adică acum patru luni. „Aşteptăm să depună proiectarea constructorul care a câştigat licitaţia. S-a prelungit un pic perioada de depunere a proiectării pentru că au fost câteva unităţi administrativ-teritoriale care au dorit să aibă descărcări din această centură în comunele respective şi trebuie să ţinem cont şi de acest aspect, pentru că sunt oraşe, comune care se vor dezvolta şi nu trebuie restricţionate de la accesul spre această centură. De asta s-a îngreunat un pic, pentru că se va modifica proiectul”, declara Răzvan Cuc, ministrul transporturilor, la mijlocul lunii iunie, adică atunci când proiectul trebuia să fie gata.

Constructorul și-a organizat șantierul lângă centura de nord, în apropiere de Giarmata Vii și așteaptă să înceapă săpăturile înainte a veni iarna.

Motivul întârzierii îl constituie absența autorizației de construire, care ar fi trebuit eliberată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cel mai probabil, însă, la nivel ministerial există acum, din cauza contextului politic, cu totul alte preocupări decât centura de sud a Timișoarei.

Între timp, orașul de pe Bega se sufocă, în continuare, din cauza traficului greu și a poluării.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns