Deciziile de amplasare, în apropierea localităților, a arterelor cu trafic intens, fie că se numesc drumuri naționale ori autostrăzi, întâmpină mai mereu opoziție din partea localnicilor. Însă, cifrele din economiile locale arată că, pentru respectivele comunități, un drum național, dar mai ales o autostradă reprezintă un câștig.
„Traficul prin comună nu a scăzut odată cu deschiderea autostrăzii care leagă Timișoara de Arad. Iar faptul că, pe raza comunei, avem descărcarea de la Seceani, ne-a fost de folos, existența ei a adus la Orțișoara mai mulți investitori”, a declarat Aleodor Sobolu, primarul comunei.
De beneficii vorbește și Virgil Bunescu, edilul-șef din Giarmata. „Numai în ultimii ani au venit patru-cinci firme, surse deloc de neglijat de bani la bugetul local. E drept, comuna noastră are o poziție geografică cumva privilegiată, aproape de autostradă și de aeroport”, mai afirmă primarul Bunescu. Și prețurile din sectorul imobiliar au crescut
la Giarmata în ultimii ani: un metru pătrat de teren se vinde cu 40 de euro, iar o casă în stare bună, cu 2.000 de metri pătrați de teren s-a vândut, recent, cu 100.000 de euro.