Aproape 1.500 de reclamaţii, depuse la Protecţia Consumatorilor Timiş, în doar trei luni

Aproape 1.500 de reclamaţii, depuse la Protecţia Consumatorilor Timiş, în doar trei luni

La nivelul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș, în perioada 1 ianuarie – 28 martie au fost înregistrate 1.478 reclamații (90 pentru bunuri și servicii alimentare; 342 pentru bunuri nealimentare; 986 pentru servicii nealimentare și 60 pentru servicii financiare).

În aceeași perioadă, comisarii CJPC Timiș au desfășurat 558 acțiuni de control – ocazionate de tematici de control sau ca urmare a sesizărilor primite de la consumatori. În urma aacestora, au fost aplicate 97 amenzi în valoare totală de peste 970.000 lei, 75 de avertismente și au fost oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare de aproximativ 48.500 lei.

Seriile de controale la magazinele marilor lanțuri comerciale și în rețelele de stații de distribuție de carburanți, fac parte din tematici de control naționale, inițiate de președintele ANPC, Horia Constantinescu, și coordonate de directorul general, Paul Anghel, acțiunile avînd în vedere o abordare unitară, la nivel national, a modului de a verifica felul în care sunt respectate prevederile legii în domeniul protecției consumatorilor de către operatorii economici care li se adresează, pe piață.

„În ultimele două luni, CJPC Timiș a verificat, la nivelul județului, 56 unități aparținând lanțurilor de magazine: Mega Image, Penny, Profi, Lidl, Auchan,Kaufland și Carrefour, precum și 17 benzinării, în toate fiind găsite nereguli. În urma acestor acțiuni, comisarii timișeni au aplicat sancțiuni pentru supermarketuri: 35 amenzi contravenționale în valoare totală de 375.000 lei și 17 avertismente.

Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe în valoare de peste 25.000 lei; a fost dispusă sancțiunea complementară de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru un magazin; a fost dispusă sancțiunea complementară de oprire temporară prestare servicii pentru o unitate.

În cazul benzinăriilor (inclusiv magazinele care funcționează în incinta acestora) s-au aplicat 22 amenzi contravenționale în valoare totală de 189.000 lei și 8 avertismente.

Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a unor produse în valoare de peste 6.000 lei; oprire temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru o unitate; două măsuri de încetare a practicii incorecte.

CITEŞTE ŞI: Vaccinurile anti-coronavirus de 1 miliard de euro cumpărate de România ascund date șocante: 80 de milioane de doze până în anul 2023

Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menționăm: comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate:

– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj); comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masă caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depășeau valoarea de 4-8 grade C conformă); utilizarea unor spații de depozitare neigienizate; comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase;

– comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat; nerespectarea temperaturilor de depozitare la produsele alimentare comercializate în spațiile frigorifice, conform cu indicațiile producătorului; comercializarea unor produse fără a avea pe etichete informațile în limba română, comercializarea unor produse nealimentare fără a oferi consumatorilor certificate de garanție sau cu certificat de garanție neactualizat, comercializarea unor butelii cu coroziuni pe suprafața extinsă, rugină, cu guler de protecție rupt; comercializarea unor măști neconforme; nerespectarea condițiilor de depozitare; practici comerciale incorecte”, a precizat comisarul-șef adjunct Mihai Alin Gubandru.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns