
ANPC a amendat compania aeriană Blue Air cu 2 milioane de euro
Compania aeriană Blue Air a fost amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu 2 milioane de euro după o serie de controale făcute în urma sesizărilor primite, informează un comunicat al instituției.
În perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.
CITEȘTE ȘI: Șofer din vestul țării, lăsat fără permis după ce a avut un comportament agresiv în trafic
Ținând cont de aspectele constatate în urma verificărilor și de inexistența cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia ANPC a decis aplicarea unei sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 2 milioane euro (9.882.200 lei).
Odată cu aplicarea acestei amenzi contravenționale, echipa de control a propus, iar președintele ANPC, prin ordin, a dispus ca sancțiune complementară ,,… încetarea contractului și restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile” cu respectarea opțiunii consumatorilor și cu raportare la toate rezervările anulate și pentru care operatorul economic nu a procedat la restituirea corespunzătoare a sumelor datorate, inclusiv compensații, în urma anulării zborurilor survenite ulterior datei de 30.04.2022.
Totodată, a fost dispusă măsura de a nu mai pune la dispoziția consumatorilor, pe piață, oferte de zbor pentru care operatorul economic nu dispune de dotările/mijloacele/resursele necesare efectuării acestora, cu respectarea întocmai a condițiilor și caracteristicilor declarate.
Reacția Blue Air
Compania Blue Air transmite că nu a primit nicio coumunicare din partea ANPC cu privire la amenda primită.
„Societatea nu a primit nici o comunicare în acest sens de la ANPC. În plus, cifrele sunt greșite – se referă la toate biletele anulate în respectiva perioadă din cauza valurilor 3, 4 și 5 de pandemie (care oricum reprezintă mai puțin de 10% din totalul zborurilor Blue Air din acea perioadă).
Din totalul numărului de pasageri menționați, majoritatea fie au călătorit deja, fie vor călători vara aceasta.”, transmite compania, conform digi24.ro.