Poziţia Lidl referitoare la alerta lansată de Protecţia Consumatorilor în legătură cu un produs

heringul somon

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunţat în regim de urgență Sistemul Rapid de Alertă pentru Alimente și Furaje, solicitând retragerea din rețeaua de comercializare a unui produs vândut în supermarketurile din întreaga ţară.

Potrivit ANPC, o societate a distribuit pe piață, în supermarketuri dar şi alte magazine, hering colorat portocaliu sub denumirea de somon (File Hering Matias Salmon Afumat), inducând în eroare consumatorii.

Iată ce se precizează în comunicatul de presă al ANPC, preluat de newsar.ro: „În urma unei sesizari, inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, in care se reclama faptul ca “ Produsul care este vandut sub denumirea de somon, este in realitate hering colorat”, in data de 06.06.2018, s-a demarat o actiune de control la SC Ocean Fish SRL.

Produsul reclamat era comercializat sub denumirea MATIAS SALMON, ambalat in caserole din material plastic, avand o cantitate neta declarata de 200 grame.

Eticheta identificatoare a produsului evidentia la capitolul “Ingrediente”: 85 % file hering marinat (file hering, sare, agent maturare somon, conservant: benzoat de sodiu) si 15 % ulei vegetal de floarea – soarelui.

Coloratia naturala a musculaturii heringului este alb – galbuie, iar in urma procesului de preparare, prin utilizarea ingredientului denumit generic “agent maturare somon”, culoarea produsului finit devine roz-portocalie. In forma preambalata si avand inscriptionat in campul vizual principal al ambalajului denumirea Matias Salmon, coroborat cu prezenta in lista de ingrediente a agentului de maturare somon, la care se adauga si eventuala amplasare in magazin in spatiul destinat produselor din peste si in vecinatate directa/apropiata cu produse precum somon, creeaza confuzii consumatorilor.

Din verificari a rezultat ca la prepararea fileurilor de hering se utilizeaza Ripener For Pollok (Coal Fish), echivalentul agentului de maturare somon (declarat pe eticheta). Acest amestec este sub forma de pulbere, compus din: agenti acidifianti (E331,E330), sare de gatit, dextroza, potentiator de aroma (E621), informatii care nu apareau detaliate pe eticheta produsului. Din documentatia prezentata, a rezultat ca in momentul dozarii se adauga suplimentar si alte substante, printre care si colorant pentru Pollok (ceea ce confera produsului nuanta roz-portocalie).

S-a dispus oprirea temporara a livrarii in scop de comercializare a cantitatii de 160 kg Matias Salmon, in valoare de 4800 lei (cantitate aflata in stoc la momentul controlului) si oprirea definitiva de la utilizare a unui numar de 1600 bucati etichete (aflate in stoc) si care se utilizau la etichetarea produsului mentionat”.

Operatorul economic a comunicat la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti faptul ca va informa, in regim de urgenta, Sistemul Rapid de Alerta pentru Alimente şi Furaje privind retragerea voluntara a acestui tip de produs din reteaua de comercializare. De asemenea, va transmite in regim de urgenta cantitatea de produs finit retras de la comercializare din toate loturile din magazine.

Poziţia Lidl

Cu referire la acest subiect, Lidl România aduce următoarele precizări:

„Lidl România nu comercializează în rețeaua sa de magazine produsul hering colorat portocaliu – File Hering Matias Salmon Afumat, la care face referire comunicatul oficial ANPC. Lidl România este o companie care și-a luat angajamentul de a respecta cele mai înalte standarde de calitate și normele legislative„.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 thoughts on “Poziţia Lidl referitoare la alerta lansată de Protecţia Consumatorilor în legătură cu un produs

  1. Din pacate asta este situatia,sunt cobai pentru teste,mancam tot ce este refuzat de straini,faceti o incercare,cumparati orez cu latpe Muller dela kaufland cu eticheta romaneasca si cumparati tot acelasi produs dela Kaufland dar cu eticheta tradusa in romana dar aplicata peste cea originala,sa vedeti diferenta de gust,eu am incercat si am ramas socat.

    1. asa e! suntem cobai! d-aia acum ceva vreme a fost scandal in parlamentul european cu produsele pentru piata de est si pentru piata de vest … dar … puliticienii nostrii dorm ca vitele, nepasandu-le de NOI!

  2. Totusi, care credeti ca a fost scopul includerii cuvantului „Salmon” in numele produsului si colorarea lui in portocaliu?
    OPC are dreptate aici, e clar o tentativa de a pacali consumatorii mai putin atenti, care nu citesc tot ce scrie pe eticheta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *