Activități suspendate la Direcția de evidență a persoanelor Timișoara

evidenta populatiei

Având în vedere instituirea stării de urgenţă, precum şi restricţiile de circulaţie ale persoanelor, se suspendă următoarele activităţi de lucru cu publicul: preluarea documentelor pentru înregistrarea deceselor; în conformitate cu prevederile Dispoziţiei nr. 3220723/27.03.2020, a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne transmiterea documentelor se va face exclusiv de către medicul care constată decesul sau persoana desemnată din cadrul unităţii medicale, pe adresa de e-mail [email protected]; preluarea declaraţiilor de căsătorie; preluarea documentelor pentru nou-născuţi, emise de Maternitatea Odobescu; documentele pentru înregistrarea acestor naşteri vor fi transmise prin e-mai de către persoana desemnată din cadrul unităţii medicale, în baza unei proceduri comune; depuneri cereri pentru obţinerea certificatelor de stare civilă, duplicate; depuneri cereri pt. transcrierea certificatelor de stare civilă emise de autorităţile din străinătate; depuneri cereri pt. înscrierea menţiunilor din străinătate (divorţ, schimbare nume, încetarea căsătoriei – evenimente care au avut loc în străinătate); depuneri cereri pentru schimbarea numelui pe cale administrativă; depuneri cereri pentru rectificarea actelor de stare civilă, modificarea Codului Numeric Personal înscris eronat în actele de stare civilă – în aceste situaţii cererile însoţite de actele doveditoare, în copie, pot fi depuse online pe adresa de e-mail: [email protected]; depuneri cereri pentru înregistrarea tardivă a naşterii; depuneri cereri pentru eliberarea extraselor multilingve de stare civilă, a adeverinţelor de celibate – documente utilizate la autorităţile din străinătate; depuneri cereri pentru completarea formularului E401 – documente utilizate la autorităţile din statele membre ale Uniunii Europene; depuneri cereri pentru furnizarea din RNEP a datelor cu caracter personal, respectiv pt. eliberarea adeverinţelor privind istoricul de domicilii – în aceste situaţii cererile însoţite de actele doveditoare, în copie, pot fi depuse prin poştă sau online pe adresa de e-mail: [email protected]; la ridicarea documentelor petenţii se vor prezenta personal cu documentul de identitate în original; depuneri cereri pentru atestarea domiciliului din RNEP necesar la autorităţile din străinătate; depuneri cereri având ca obiect eliberarea cărților de identitate pentru motivul expirare – potrivit art. 14 din Decretul nr. 195/16.03.2020, emis de Preşedintele României, se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă; depuneri cereri având ca obiect eliberarea cărților de identitate pentru cetăţenii români care doresc să-şi schimbe domiciliul din străinătate în România; depuneri cereri având ca obiect eliberarea cărților de identitate provizorii pentru cetăţenii români domiciliaţi în străinătate şi care doresc reşedinţa în România.

Accesul cetăţenilor la ghişeele de preluare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate se va face numai pe bază de programare online. Se vor prelua cereri pentru eliberarea actelor de identitate solicitate numai pentru motivele:pierdere, furt, distrugere; eliberarea primului act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani; preschimbarea actelor de identitate expirate până la data de 15.03.2020.

Pentru siguranţa cetăţenilor, accesul în ghişee va fi limitat strict la numărul persoanelor necesare pentru depunerea cererii de eliberare a actelor de identitate, respectiv titularul actului de identitate şi găzduitorul, iar în cazul în care titularul actului de identitate este minor acesta va fi însoţit de un reprezentant legal şi, după caz, de către găzduitor.

De asemenea, cetăţenii sunt rugați să achite taxele aferente online (cu card bancar) pe site-ul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, la adresa https://plata.dfmt.ro/plata/aspx/formular.aspx – nefiind necesar să se autentifice în sistem. Pentru plăţile efectuate în ziua precedentă depunerii cererii, nu este necesar să se prezinte dovada achitării taxei cu extras de cont.

foto arhiva

Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *