8,77 miliarde de lei pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad

Doi bărbați au furat cabluri de cupru și au lăsat fără semnal intrarea în gara Simeria

8,77 miliarde de lei pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad

A fost semnat contractul de finanțare prin PNRR pentru modernizarea celor 162 de kilometri ai liniei de cale ferata Caransebeș – Timișoara – Arad, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

”Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare!
În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad.

CITEȘTE ȘI: Augustin Oancea, „regele Energiei” din România care învârte sute de milioane de euro, petrecere de trei zile şi trei nopţi la Mamaia

Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor:

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj

Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est

Lotul 3:Timișoara Est – Ronaț Triaj

Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad”.

Banii vor fi folosiți pentru realizarea unor lucrări complexe care cuprind și modernizarea gărilor.

”Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării:

– dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul,

– refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h;

– modernizarea gărilor;

– construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;

– înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;

– desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate.

– construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.

Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030.

Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, informează Grindeanu.

Foto: Facebook/Sorin grindeanu


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *