Prezent în orașul de pe Bega pentru a participa la a 38-a ediție a ședinței șefilor de secții de drumuri naționale, eveniment organizat în acest an la Hotelul Timișoara, de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, nu a venit cu prea multe noutăți, dar a reluat o parte a promisiunilor deja avansate. În primul rând, oficialul a promis că sezonul rece nu ne va lua prin surprindere: „Din 58 de zone în care este împărţită toată ţara, avem acoperite 57. S-a încheiat şi contractul pentru sare. Mai avem două loturi pe Bucureşti. În acest an, nu vom fi luaţi pe nepregătite de iarnă. Încă de la începutul anului am făcut în aşa fel încât fiecare direcţie regională să devină unitate operaţională, astfel încât să-şi lanseze singuri procedurile de achiziţii. Nu vom avea nici o scuză dacă vom avea întârzieri. Imediat ce se va anunța cod portocaliu sau condiții meteo nefavorabile, un secretar de stat se va deplasa în acea zonă pentru a coordona personal intervenţia. Pe componenta de iarnă, toţi directorii sper să fi înţeles. Nu voi face niciun rabat în a-i demite pe oricare dintre ei”, a spus ministrul.
Tunelurile pentru urși, foarte scumpe
Situația lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva nu a fost limpezită nici la această oră. Dacă pe lotul 4, liliecii din județul Hunedoara și-au găsit adăpost în Peștera Românești din județul Timiș, cu urșii și cu legislația în meterie de mediu nu e de joacă. Așa se face că porțiunea care trebuie să conțină ecoducte va trebui reproiectată și scoasă la licitație separat. „Şi eu sunt iubitor al mediului, dar mi se pare un pic aberant ca pentru faptul că pe acolo ar trece nişte mamifere mari, respectiv urşi, să suplimentăm costurile unui tronson de şapte kilometri cu 180 de milioane de euro. Îl vom relicita, ne vom supune rigorilor de mediu şi vom termina autostrada. Până la sfârşitul anului avem licitată proiectarea şi execuţia”, a declarat Răzvan Cuc.
Și centură, și vaporașe, până la final de an
Centura de sud a Timișoarei, o investiție pe care locuitorii orașului o așteaptă de la numeroase guverne, „merge bine”, în opinia ministrului. Pentru proiectarea și execuția acestui tronson de șosea s-au înscris la licitație 12 firme, iar până la sfârșitul lunii în curs, se va cunoaște executantul. În privința autorizațiilor pentru vaporașele care ar trebui să circule în mod regulat pe Bega, pentru ca municipalitatea să nu fie nevoită să returneze Uniunii Europene banii încasați pentru proiectul de reabilitare a malurilor canalului, ministrul transporturilor a părut să evite un răspuns clar. El a afirmat că se caută o soluție la nivelul ministerului și că, în mod sigur, va fi găsită una până la sfârșitul anului.