„VisitBanat” sau turismul promovat prin… imagini

Românii și sârbii vor avea șansa să descopere Banatul, de-o parte și de alta a graniței, așa cum nu au mai avut-o până acum.

Deopotrivă românesc și sârbesc, cu locuri fabuloase care se pierd în începuturile istoriei, cu frumuseți naturale unice în Europa, Banatul, veritabil centru cultural cosmopolit al zonei de vest a țării noastre, se va arăta turistului, pentru prima dată, într-un discurs complet, folosind ca mijloace de comunicare filmul de scurtmetraj și fotografia.

Reprezentanţii Fundației „Rubin” din Timişoara şi ai Centrului Cultural Kikinda au lansat proiectul „VisitBanat”, finanţat din fonduri europene. Astfel, în aceste zile se pun bazele unui festival de scurtmetraje și fotografie, care se va desfășura atât în România, cât și în Serbia. Este vorba de o manifestare culturală cu statut de unicat, deschisă tuturor categoriilor de public, căruia i se vor revela cele mai interesante destinații turistice din regiune, materialele prezentate având scopul de a face cunoscut potențialul turistic extraordinar al regiunii Banat.

Proiectul se va derula până în luna iulie a anului viitor şi va presupune, pe lângă festivalul multimedia, diverse activități destinate poziționării Banatului și a valorilor sale ca destinație turistică majoră.

Întregul program mizează și pe dezvoltarea economiei locale în mediul turistic de graniță şi, de aceea, vor fi dotate două centre foto-video, unul în Timișoara și unul în Kikinda, care vor funcționa ca baze logistice pentru dezvoltarea ulterioară a instrumentelor de promovare a turismului în zonă. Se vor organiza, de asemenea, sesiuni de training pe trei teme specifice: e-marketing, fotografie și video, asfel încât să crească oportunitatea de angajare în domeniu a 40 de persoane din comunitatea locală și să se dezvolte abilitățile a 20 de antreprenori din Banatul românesc şi sârbesc, deținători de afaceri mici și medii din domeniul turistic.

În cadrul proiectului vor fi create şi alte instrumente de promovare a frumuseţilor naturale din regiune, printre ele numărându-se o platformă web accesibilă publicului larg, un album fotografic și un DVD multimedia de promovare a valorilor turistice bănățene. „VisitBanat” beneficiază de un buget total de 170.054,85 de euro (85 la sută bani europeni, iar restul contribuţii din partea beneficiarilor din Serbia şi România) şi se alătură demersurilor comunităţii în cadrul programului „Timișoara – Capitală Culturală Europeană 2021”.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare