Trucuri pentru creșterea imunității

Practicarea regulată a unui sport contribuie în mod semnificativ la creșterea imunității. Astfel, studiile arată că 30 de minute de mişcare în fiecare zi ajută la îmbunătăţirea sistemului cardiovascular, reduc stresul şi cresc imunitatea.

În plus, consumul de fructe și legume bogate în vitamina C fortifică organismul. Printre legumele recomandate se numără ardeii iuți și cei grași, pătrunjelul și cimbrul, spanacul, varza, conopida, broccoli, usturoiul, cartofii, morcovii și sparanghelul.

Fructele care se remarcă printr-un conținut bogat de vitamina C sunt clementinele, portocalele, grapefruitul, coacăzele negre, prunele, ananasul, lămâia, mango și strugurii.

De asemenea, specialiștii recomandă o cură cu echinaceea, recunoscută pentru eficiența sa în mărirea capacității de apărare a organismului față de diverși agenți infectioși și ca un remediu excelent împotriva virozelor respiratorii, a gripei și a bronșitelor. Studiile au aratat că aceasta stimulează în mod natural sistemul imunitar, prin creșterea activității celulelor albe și ridicarea nivelului de interferon.

Mierea este și ea recomandată pentru efectele sale asupra organismului. Conţine vitamine, minerale şi aminoacizi ce ajută la funcţionarea sistemului imunitar. Poate fi folosită pentru tratarea simptomelor imunităţii scăzute, cum ar fi: oboseala, infecţiile repetate, alergiile şi răceala. O cantitate mică de miere – câteva linguriţe – administrată zilnic înainte de culcare ajută la creşterea calităţii somnului, lucru ce păstrează la cote înalte sistemul imunitar.

Ceaiurile sunt şi ele foarte benefice în special în sezonul rece, deoarece au rol de hidratare, cresc imunitatea generală şi, la nivel respirator, încălzesc organismul, relaxează şi tonifică. În acest scop pot fi consumate diverse infuzii: din soc, tei, muşeţel, iasomie, cimbrişor, muguri de pin, muguri de plop.

Ceaiurile trebuie consumate călduţe, de preferat cu lămâie, iar ca şi îndulcitor este recomandată mierea. Cel mai mare inamic al imunității este însă stresul, suțin medicii, motiv pentru care se recomandă ca perioada de odihnă nocturnă să nu fie mai mică de opt ore, iar pe parcursul zilei, să fie incluse și activități relaxante.

În plus, detoxifierea organismului are un rol esențial în creșterea energiei și îmbunătățirea stării de spirit. În acest sens, este indicat consumul de alimente bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre, care ajută la eliminarea reziduurilor, precum și minimum doi litri de apă pe zi.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare