În Timişoara se circulă mai lesne, dar nu ai unde să-ţi laşi maşina

trafic 10

Noile restricții introduse de municipalitate pe două artere foarte circulate din oraș au reușit, într-un fel, să fluidizeze traficul. Din păcate, problema locurilor de parcare din Timișoara rămâne una la fel de actuală, indiferent la ce strategii ar recurge capetele luminate din primărie.

Primul exemplu îl constituie Calea Martirilor, recent lărgită la patru benzi de la strada Mareșal Constantin Prezan până la ieșirea din Timișoara. Într-adevăr, după câteva zile, oamenii s-au obișnuit și nu mai parchează acolo, poate doar ocazional. Realitatea este, însă, că nu se prea poate circula pe patru benzi, din cauza canalelor care nu sunt aliniate, deocamdată, cu carosabilul.

Timisoara 10

O altă problemă foarte serioasă pentru fluidizarea circulației în zonă este faptul că, practic, de la intersecția cu strada Arieș până la cea cu Constantin Prezan, pe Calea Martirilor se circulă doar pe câte o bandă pe sens, celelalte fiind ocupate de autoturisme parcate. Inevitabil, la orele de vârf, traficul este gâtuit pe porțiunea respectivă.

Martirilor 1

Restricționarea parcării autoturismelor pe o parte a străzii Gheorghe Lazăr a stârnit, de asemenea, multe comentarii. Într-adevăr, pe acea latură, în fața blocurilor, există câteva parcări amenajate (de pe vremea lui Ceaușescu, nu de ieri-alaltăieri), unde TimPark te taxează dacă îți lași mașina.

Gheorghe Lazar 1

Cu toate acestea, zona este extrem de aglomerată și de circulată, iar găsirea unui loc de parcare de către cei care locuiesc în numeroasele blocuri din acea arie a devenit o provocare cotidiană.

parcari 2

Chiar și așa, cu restricții, circulația în zonă la orele 18-19 devine un coșmar, în special în intersecția Gheorghe Lazăr – Circumvalațiunii. Semafoarele de acolo nu sunt destul de eficient reglate, astfel încât accidente au loc destul de des, cele mai multe ușoare, dar, din nefericire, și altele, cu victime grav rănite.

Revenind la soluțiile de moment adoptate și care constau, în principal, în restricții care aparent fluidizează traficul și îi avantajează pe conducătorii auto, constatăm că, de fapt, tot aceștia au de pătimit atunci când ajung pe la casele lor.

Amenajarea unor noi locuri de parcare în cartierele aglomerate ale Timișoarei ar trebui să reprezinte o prioritate pentru diriguitorii TimPark, a cărui menire teoretică tocmai aceasta este. Însă, de la teorie la practică drumul se tot lungește…


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 thoughts on “În Timişoara se circulă mai lesne, dar nu ai unde să-ţi laşi maşina

  1. pai TimPark-ul construieste, daca construieste ceva parcari noi, din taxele de parcare incasate, in principal, pe locurile sau strazile facute de ceasca si ca urmare logic ar fi ca acestea sa fie GRATUITE!!

  2. Problema e de mentalitate, de bibilica: vrem masini ca afara ca se ne falim de bocotani ce sîntem, ca în capitalism dar sa ni se dea parcari gratis, ca în comunism. Ne parcam gratis unde avem chef cu precadere pe trotuar ca de aia se numeste democratie originala.
    Legea e buna doar pe hârtie, fiecare face dupa cum îl duce capul si dupa cum „vrea muschii lor” si asta începând cu legiutorii si terminând cu opincasii.

Dă-i un răspuns lui cet Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *