Se întâmplă MINUNEA! Autostrada Vestului, mai aproape de finalizare. Vor fi 333 de kilometri fără întrerupere, între Nădlac și centura Sibiului

autostrada vestului 1

Potrivit celei mai recente autoevaluări efectuate de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră, cele două loturi și jumătate rămase în lucru pe sectorul dintre municipiile Lugoj și Deva ar putea fi finalizate până la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, asigurând astfel un flux continuu de aproape 333 de kilometri între Nădlac și centura Sibiului.

La sfârșitul primei săptămâni a lunii aprilie, cel mai mult avansase șantierul de pe lotul trei, dintre limina județului Timiș și localitatea Ilia, unde s-a atins un stadiu al lucrărilor fizice de aproape 75 la sută, aici fiind indetificate însă și cele mai multe probleme legate de desfășuarea operațiunilor în următorul sezon – majoritatea acestora fiind legate de halda de steril de la Holdea (aferentă termocentralei de la Mintia) și ecoductele (pasajele ecologice) adăugate proiectului inițial.

Un avans semnificativ a înregistrat și jumătatea lotului doi, rămasă după darea în exploatare a celor 15 kilometri de autostradă dintre comunele Traian Vuia și Margina. Pe acest sector, volumul lucrărilor fizice efectiv executate a depășit 60 de procente, singura problemă de natură să greveze operațiunile viitoare – potrivit aprecierilor CNAIR – fiind relicitarea unei secțiuni.

În schimb, pe sectorul dintre Ilia și Șoimuș-Deva, lucrările fizice au avansat doar cu puțin peste 35 la sută, în special din cauza complicării proiectului inițial cu unele condiții impuse prin presiunea grupărilor ecologiste – aici fiind descoperită, mai mult sau mai puțin aleatoriu, ”celebra” peșteră cu lilieci și tot aici fiind identificate probleme cu reamplasarea unor magistrale electro-energetice și, respectiv, cu consolidarea terenului.

În ansamblu, se poate aprecia că o parte a întârzierilor generate de carențele de organizare din anul precedent au fost recuperate, fără a exista însă garanții ferme că seria surprizelor s-a încheiat.

Tronsonul de autostradă dintre Nădlac și Sibiu, via Arad, Timișoara și Lugoj, va fi cel mai lung parcurs continuu de magistrală rutieră de pe teritoriul țării noastre pentru cel puțin un cincinal. După deplina sa dare în folosință, se estimează că fluxul de autovehicule care tranzitează această rută se va dubla.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Se întâmplă MINUNEA! Autostrada Vestului, mai aproape de finalizare. Vor fi 333 de kilometri fără întrerupere, între Nădlac și centura Sibiului

  1. Aiurea… cu specialisti dinastia nu vom termina nici in 20 de an
    Polonia de la aderare UE a construit 2000km
    Sigurul lucru de care se ocupa este sa scoata psdisti de la parnae

  2. Hai lasati-ne cu abureala. Lasati autoevaluarile CNAIR-ului ca am tot auzit povesti de-astea. Atata timp cat tunelurile nu sunt nici macar licitate, cum se asigura un flux continuu de aproape 333 de kilometri între Nădlac și centura Sibiului?

    Voi ziaristii mai si ganditi macar un pic inainte de a publica toate ineptiile unora?

  3. Autostrada de vest ar trebui sa porneasca de la Drobeta Turnu Severin ,sa treaca prin Timisoara, Arad , Oradea Satu Mare , Baia Mare incluzand punctele de frontiera si liniile de centura aferente oraselor respective. Cu cate trei benzi pe sens plus a patra de urgenta . Cu sisteme de semnalizare gandite de la inceput , benzinarii de o parte si de alta la intervale regulate ,puncte de prim ajutor Smurd cu Heliport ,in paralel linie de tren de mare viteza ,e.t.c.

Dă-i un răspuns lui Ghiveci Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *