Românii au devenit interesaţi de Albania, Slovenia şi Croaţia ca destinaţii de vacanţă

Principalele destinaţii de vacanţă pentru familiile cu copii rămân Creta, Rhodos, Corfu, Thassos, urmate Palma de Mallorca (Spania), Sicilia şi Sardinia (Italia), dar recent au început să se contureze şi alte preferinţe, respectiv Albania şi Croaţia, spune reprezentanta unei agenţii de turism.

Preţul pentru un sejur în insula Creta pentru o familie cu doi copii, pe patru nopţi, la un hotel de patru stele se poate ridica până la 2.000 de euro, cu transport inclus. În Spania, în schimb, costul este mai ridicat şi se situează între 1.500 şi 1.800 de euro pentu o familie”, menţionează reprezentanta agenţiei.

Ca mijloc de transport, românii preferă să-şi folosească maşinile personale atunci când merg în Grecia, în destinaţii mai apropiate cum ar fi Thassos, dar pentru a ajunge în Creta sau Corfu aceştia preferate charterele.

Pe fondul evenimentelor din Turcia, majoritatea turiştilor au renunţat la Istanbul ca destinaţie deocamdată, însă Antalya este în continuare o zonă accesată. În Antalya cei mai mulţi turişti sunt ruşi, urmaţi de germani, români şi alţii.

Pe segmentul city-break, primele cinci oraşe preferate sunt Paris, Barcelona, Londra, Praga şi Roma. O cerere mare există şi pentru Berlin, Florenţa, Lisabona sau Stuttgart.

„La noi ponderea pachetelor city break este de 10%. Ne trimitem clienţii în vacanţe de familie”, spune agentul.

Costul pentru un pachet city break diferă în funcţie de perioada în care s-au făcut rezervările pentru destinaţiile respective: „Pentru Barcelona putem plăti cu 50% mai puţin dacă cumpărăm cu trei luni înainte”.

Un city break în Paris costă 500 de euro pentru un cuplu pe trei nopţi, cu avion inclus şi cazare la un hotel de trei stele în centrul oraşului, iar pentru o rezervare last minute în Barcelona tariful pleacă de la 400 de euro.

„Din 3.000 de turişti, 80% îşi fac rezervările cu minimum trei luni înainte, de regulă încep cu şase luni înainte, iar 20% pleacă last minute”.

Dincolo de destinaţiile clasice, compania a vândut şi pachete mai exotice cum ar fi un sejur în Peru şi Bolivia, pentru care un cuplu a plătit 7.500 de euro pentru 14 zile. Un alt exemplu este o vacanţă în Singapore şi Thailanda cu un vas de croazieră, vândută cu 10.000 de euro.

În viitor însă lista destinaţiilor preferate ar putea suferi modificări, în contextul în care există zone pentru care apetitul de travel abia acum se formează.

„Trendurile internaţionale arată că vin puternic din spate destinaţii noi şi inedite, precum Albania, Slovenia, Croaţia, care pe piata din România sunt destul de slab apreciate. Însă, din experienţa noastră de agenţie de turism specializată în vacanţe de familie, credem că principalele destinaţii vor rămane Grecia, Turcia, Bulgaria şi Spania”, spune reprezentanta agenţiei.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns