Pietonii, umiliți în Timișoara. Imagini revoltătoare

pietoni 1

Cu siguranță, cei care locuiesc în Timișoara au observat că atunci când se lucrează la reabilitarea infrastructurii municipiului, primul obiectiv urmărit de constructor este realizarea, în cel mai scurt timp, a traseului destinat circulației autovehiculelor. Trotuarele rămân întotdeauna pe ultimul plan.

Răbdarea pietonilor este pusă însă la grea încercare și prin faptul că, de câțiva ani, zonele destinate în exclusivitate lor sunt invadate de biciclete și de mașini. Lipsa de informare corectă, dar și teama de a nu fi loviți de mașini, i-a determinat pe mulți dintre bicicliști să se deplaseze pe trotuare, deși, potrivit legislației, în lipsa unor piste special amenajate, aceștia sunt obligați să meargă pe șosea.

Citeşte şi: Nu mai aşteptaţi tramvaiul, că nu vine!

Șoferii, la rândul lor, invocând lipsa locurilor de parcare, își parchează mașinile… tot pe trotuare. În aceste condiții, pietonii din Timișoara, care nu au alternative (nu pot merge nici pe pistele de biciclete, nici pe carosabil și nici pe… calea aerului), trebuie să fie în permanență atenți pentru a nu fi loviți de vreun biciclist sau de vreun șofer care vorbește la telefon în timp ce conduce.

Citeşte şi: Trei fabrici se deschid nu departe de Timişoara. Vor oferi zeci de joburi. Mai e loc şi pentru alţi investitori

Ca să nu mai amintim de faptul că, uneori, sunt claxonați să se dea la o parte din calea celorlalți participanți la trafic care le încalcă dreptul de a se deplasa pe trotuar. Mai nou, autoritățile locale au gândit un concept menit să le îngreuneze și mai mult situația pietonilor. În anumite zone, trecerile destinate lor, trasate încă de când s-au ridicat primele blocuri în Timișoara, au fost anulate.

Nu cunoaștem (din cauza lipsei tradiționale de comunicare a primăriei) care a fost considerentul care a stat la baza acestor decizii, însă rezultatul este lipsit de logică.

De exemplu, în Piața Mărăști, a fost desființată trecerea de pietoni dinspre strada Oituz, îngreunând, astfel, accesul pietonilor la stația de transport public.

La fel s-a întâmplat și pe Calea Aradului, în imediata apropiere a altei stații RATT. Pentru a ajunge la ea, pietonii sunt nevoiți să traverseze de trei ori, făcând, astfel, un ocol inutil. Aceeași situație am întâlnit-o și în zona mall-ului, tot în apropierea unei stații RATT în care opresc nu mai puțin de patru mijloace de transport în comun. Toate acestea, în condițiile în care peste tot în lume este încurajat mersul pe jos…


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 thoughts on “Pietonii, umiliți în Timișoara. Imagini revoltătoare

  1. Desfintarea trecerii la Marasti a fost o fapta geniala… asa nu mai opreste fiecare masina in sens pentru a da prioritate. De simte ca traficul este mult mai fluent.
    Da, in alte parti sunt ingreunate drumurile cu traversari, doar ca asta este pe termen scurt si trebuie acceptat pentru a moderniza orasul.
    Cu stima …

    1. Lingau de-a lu’ Roaba esti? du-te tu cu masina si polueaza-ne ca o sa platesti si tu si copiii tai si nepotii tai pt prostia ta si a multor altora ca tine. Ia citeste ultimele 3 randuri din articol si vei constata ca roaba nu are ce cauta in fotoliul de primar. Daca mai iese o data prostul asta primar ne meritam soarta ca oras……..

  2. Timisoara a fost un oras civilizat. A fost!
    Urmare a atitudini gernerale a coducatorilor auto, cei mai multi dintre ei corigenti la capitolul civilizatie civica, la fel ca si actualii edili ai municipiului, Timisoara a devenit un infrn. In special un infern auto. Eexista un regulament al circulatiei auto, dar parca nici n-ar exista. Se presupune ca fiecare cetatean datoreaza respect aproapelui. De ce si pana cand raman suspendate aceste principii?
    Felicitari domnului primar, si echipei care concepe modelul „avansat” de vietuire in urbe, favorizand automobilistul, nu cetatenul Timisoarei, fie el automobilist, biciclist sau pieton.
    Factori de decizie ai municipiului cred ca au inventat ROATA.
    Priviti Dom. Primar Robu (si echipa) spre tarile care au mai de mult obiecte pe patru roti, si au reusit totusi sa ramana tari civilizate.
    Luati modelul, aplicati-l.

Dă-i un răspuns lui Christian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *