Trenule, maşină mică, încet îl duci pe Ionică

Investiţii în calea ferată nu s-au făcut de mai bine de 27 de ani. Infrastructura a ajuns într-un aşa hal, încât media vitezei a ajuns să coboare la aproximativ 48 de km/oră pentru trenurile de pasageri şi la nici 30 de km/oră pentru cele de marfă.

Aceste recorduri negative au fost atinse în primul rând din cauza lipsei de finanţare, dar și a neglijenţei şi nepăsării.

În astfel de condiții, infrastructura feroviară din România oferă destul de des servicii similare cu cele din prima jumătate a secolului trecut.

Referitor la acest fapt, Marian Epure, preşedintele Alianţei Sindicale Mişcare-Comercial Timişoara, ne-a declarat: „Nici un guvern dintre cele care s-au perindat în fruntea ţării nu a făcut practic nimic pentru CFR. Şi, la urma-urmei, de ce să bage banii în CFR când şpaga iese de la drumuri.

Este suficient să se toarne un asfalt de proastă calitate şi lucrarea e gata! Cu linia ferată e însă o altă treabă.

Aici nu poţi să te joci pentru că rişti ca trenurile să deraieze. Mergeau locomotivele cu aburi, pe care noi le numeam… negrele, cu o viteză medie mai mare decât cele de astăzi.

Dacă vorbim despre infrastructură, să ştiţi că aceasta reprezintă un dezastru. Există unele porţiuni în care se circulă chiar și cu 20 de kilometri pe oră.

Cele mai afectate sunt liniile secundare, multe dintre acestea fiind închiriate unor societăți private, care ar trebui să le întreţină.

Dar nici ei nu o fac. Au preferat să cumpere automotoare de la francezi, care-s mai uşoare şi care, în cazul unor deraieri, sunt uşor de pus din nou pe şine”.

În ceea ce privește investiţiile în infrastructură, Marian Epure a adăugat că singura excepție o reprezintă Coridorul al IV-lea Paneuropean, Curtici-Costanţa, la care se lucrează mai cu spor şi care va permite trenurilor să circule cu o viteză de 160 de kilometri/oră.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Trenule, maşină mică, încet îl duci pe Ionică

  1. Cum nu au fost investitii la CFR ?Au fost dar nu a comentat nimeni ca au fost fara fost stie d-nul Epure cate statii s-au renovat ca pareau noi construite si dupa aia s-au inchis pe motiv ca erau putini calatori si toate au fost renovate de rude prieteni .cunostinte a directorilor si sefilor de pe regionale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare