TimPark își întinde tentaculele în tot mai multe cartiere ale Timişoarei. Cetățeanul trebuie taxat, să simtă că trăiește în cel mai grozav oraș din vestul țării

Urmașul sistemului timișorean de parcare Telpark, atât de criticat în campania electorală din anul 2012, este unul mai sofisticat, mai informatizat, pe scurt – mult mai bun, botezat TimPark. Efectele sale or fi mai bune pentru bugetul local, dar, în mare, pentru timișorenii destul de „obraznici” încât să aibă pretenția să și parcheze dacă tot plătesc se dovedesc aproape nule.

Mai mult, pentru că s-au pierdut mai multe sute de locuri de parcare din zona ultracentrală, municipalitatea găsește de cuviință să propună, în loc de construirea unor parcări noi, extinderea sistemului TimPark în cartiere.

În rezumat, s-au pierdut de la încasare 16 străzi și se va introduce taxă pe 21. De asemenea, din TimPark s-au încasat, în 2014 și 2015, 12 milioane de lei, care se împart „fifty-fifty” și au fost amenajate 94 (?!) de locuri de parcare.

Conform referatului atașat la un proiect de hotărâre conceput de specialiștii Primăriei Timișoara, situația sistemului de taxare a parcării autoturismelor de domeniul public este următoare:

„În prezent, ca urmare a lucrărilor de reabilitare a centrului istoric al municipiului Timișoara, mai multe străzi dintre acestea au devenit pietonale și, pe cale de consecință, pe acestea nu se mai poate aplica acest sistem, impunându-se eliminarea acestora din anexe. Ne referim la următoarele străzi: Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Janos Bolyai, Dimitrie Cantemir, General Traian Doda, Mareșal Foch Ferdinand, Francesco Grisellini, Piața Libertății, Piața Unirii, Sergent Constantin Mușat, Negru Radu, Palanca; Dr. Nicolae Paulescu, General David Praporgescu, Eugeniu de Savoya, Enrico Caruso”. Ghinion, cum s-ar zice, însăși conducerea primăriei recunoscând că în zona centrală ar fi trebuit să fie construite parcări multietajate noi, care să compenseze aceste pierderi.

În loc de soluții mai răsărite și mai prietenoase pentru timișoreni, oamenii municipalității au altă opinie, că doar nu-i cazul să iasă bugetul în pierdere. Cetățeanul trebuie taxat, să simtă că trăiește în cel mai grozav oraș din vestul țării.

„În aceste conditii, se impune suplimentarea locațiilor unde se aplică Regulamentul TimPark cu alte noi străzi, după cum urmează: Amforei, Calea Bogdăneștilor, Dr. Iosif Bulbuca, Burebista, Căpitan Damșescu, Corneliu Coposu, Corbului, Crizantemelor, Intrarea Doinei, Eroii de la Tisa, Mihail Kogălniceanu, FC Ripensia, Labirint, Calea Circumvalațiunii (Aleea Libelulei) – Complex Sportiv Bega, Mangalia, Pestalozzi, Dr. Aurel Păunescu Podeanu, Protopop George Dragomir, Platanilor, Plautius Andronescu, Iancu Văcărescu.

Pe aceste străzi în ultima perioadă s-au amenajat noi locuri de parcare pentru autovehicule, iar locatarii din zonă au solicitat ca anumite străzi să intre sub incidența Regulamentului TimPark – deoarece pe acestea staționează foarte multe autovehicule din considerentul că nu se taxează staționarea, locatarii nemaiavând unde staționa”.

Amenajări cu dungi albe pe trotuare

Realitatea din teren nu este, însă, chiar așa roz cum o prezintă referatul. Dacă pe unele străzi s-au făcut, într-adevăr, amenajări de locuri de parcare, pe altele nu s-a mișcat nimic în ultimii ani. Există cartiere foarte aglomerate, cum ar ar fi, de exemplu, zona Dacia-Circumvalațiunii, în care, dacă ai mașină, vii seara acasă, găsești foarte greu un loc de parcare.

În timpul zilei, însă, înainte de ora 17, se găsesc spații libere, iar programul TimPark – să nu uităm – este între orele 8 și 17. Însă înghesuiala de seară nu se produce pentru că ar veni oameni cine știe de pe unde ca să-și lase autoturismele parcate gratis, ci din cauza creșterii gradului de motorizare și a faptului că străzile sunt înguste.

Faptul că abonamentul de riveran are un preț mai mic decât celelalte – 51,23 de lei pe an – nu le garantează locuitorilor din zonele nou introduse în sistem că vor avea suficiente locuri de parcare, astfel că oamenii riscă să se trezească și fără spațiu pentru mașină, și cu banii luați. Singura promisiune fermă pe care o pot face coordonatorii sistemului TimPark este că vor pune celebrii stâlpi la capetele străzilor și vor trage niște dungi albe pe asfalt.

Jumătate tu, jumătate eu

În plus, bineînțeles, vor fi recuperate sumele pierdute din desființarea parcărilor de pe străzile ultracentrale. Conform deciziei aleșilor locali, o jumătate din încasările obținute din exploatarea sistemului TimPark intră la bugetul local, iar cealaltă, în buzunarul Societății Drumuri Municipale (SDM). Iar banii nu sunt chiar puțini, pentru că în 2014 s-au încasat de pe urma TimPark 5,92 milioane de lei, iar în 2015 – 5,99 milioane de lei. Datele pentru anul 2016 nu au fost, deocamdată, făcute publice, dar este de așteptat să fie asemănătoare.

Parcări ioc

Chiar dacă s-au mai făcut, în anumite zone din Timișoara, amenajări de străzi și perimetre din care au rezultat și locuri noi de parcare, aceasta nu s-a făcut din banii încasați de pe urma sistemului TimPark. Aceștia au urmat, probabil, alte căi, pentru că în 2014, conform rapoartelor oficiale, din ei s-au amenajat 28 de locuri de parcare, iar în 2015 – 66.

Faptul că nu se știa ce se întâmplă cu banii încasați a fost unul din principalele motive de critică la adresa vechiului sistem de parcare Telpark, pentru care administrația Ciuhandu era criticată vehement de unii consilieri locali, bineînțeles, din opoziția devenită, acum, putere. Rămâne de văzut dacă aleșii actuali vor fi de acord să bage mai adânc mâna în buzunarul timișorenilor fără să le ofere, practic, nimic și pretinzând chiar că le fac un bine.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

6 Răspunsuri “TimPark își întinde tentaculele în tot mai multe cartiere ale Timişoarei. Cetățeanul trebuie taxat, să simtă că trăiește în cel mai grozav oraș din vestul țării

  1. Sa mearga gunoaiele pe mangalia sa faca altceva acolo…ca e dezastru acolo..spatiu verde nu mai exista..masini una langa alta la care se fac tinichigerie vopsitorie in aer liber…. Plus ca piata mehala e o gluma cu ce e acolo

  2. Este plin orasul de mașini ale bisnitarilor auto Crizantemelor,Mangalia..etc. proprietarii nu au loc de parcare și lasă mașinile pe strada. Poate așa ne scapa de parcul auto cu mașini de vanzare.

  3. Sistemul timpare este bun pe străzi ca crizantemelor chiar și Mangalia partea cu hotel ambasador și alte străzi din oraș sunt tixite mașinile bisntarilor. Poate așa este o soluție sa își duca mașinile în piețele amenajate.

  4. Sa construiasca parcari supraterane si apoi sa ceara bani de parcare , nu pe strazile dintre blocuri. Primarul Penal se aude? Timpark este o firma de excroci care fac bani pe spatele soferilor din Timisoara. Rusine.

  5. Ce parcare s-a amenajat pe Calea Bogdanestilor? Chiar mint cu nerusinare!
    Pe Intrarea Doinei parcheaza locatarii si nu au amenajat nici o parcare !

  6. Sa mearga domnu robu in dacia pe strada ulmului (paralela cu amforei) sa vada ce tiganie e acolo cu parcarea. Un spatiu imens ocupat de niste garaje mizerabile…cand o avea de gand sa le darame si sa faca locuri civilizate de parcare? Acolo parca esti in periferiile anilor 90.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare