În pofida numeroaselor sesizări făcute pe adresa RATT privind carențele în circulația mijloacelor de transport în comun, subiectul este, în continuare, ignorat de autoritățile locale. Nu este admisibil ca în anul 2016, un oraș de calibrul Timișoarei, pretendent la titlul de Capitală Culturală Europeană, să nu dispună de un transport eficient.
De exemplu, în zona de nord a orașului acesta pare aproape… inexistent. Călătorii ”îmbătrânesc” în stații așteptând sosirea unui autovehicul RATT, mai ales pe perioada vacanțelor: 40-50 de minute pentru troleibuzul 18, 30-35 pentru linia 17, 20-25 pentru autobuzul 40 și 15-20 pentru troleibuzul 14.
Situația tramvaielor este de asemenea anevoioasă: 20 de minute este media de așteptare pentru o călătorie fără… aerisire. Tramvaiele vechi nu dispun de aer condiționat, iar micuțele geamuri rabatabile se pot deschide doar la un unghi de maximum 15-20 de grade. În zilele în care temperatura de afară este în jur de 30 de grade, în interiorul acestor vehicule aceasta trece de 40.
Deși se cunoaște situația de ani buni, atât conducerea RATT, cât și cea a primăriei în subordinea căreia se află regia nu sunt în stare să ia vreo măsură care să fie în beneficiul cetățenilor.
Paradoxul este că primarul Nicolae Robu caută soluții pentru descongestionarea traficului, fără a lua însă în calcul un lucru extrem de simplu: o bună parte dintre timișoreni și-ar lăsa bucuroși acasă mașinile personale dacă ar avea la îndemână mijloace de transport în comun care să circule după un grafic măcar decent.
Robu este cel mai slab primar din vestul tari. Nu merita sa fie primarul timisorenilor.
Iobagu pletos este o rusine pentru Timisoara.