Scenariul liniilor de tramvai întrerupte din Calea Șagului pare desprins dintr-un film cu prostănaci

statie monitorizare aer

Un moft al unui investitor altminteri serios, care a construit un nou mall la Timișoara, riscă să aducă orașul de pe Bega în comparație cu unul mai din sudul țării, acolo unde a rămas macaraua între cele patru blocuri proaspăt construite.

Locuitorii din sudul Timișoarei au avut parte de suficiente necazuri încă de anul trecut, de când a început extinderea liniei tramvaiului 7: circulație perturbată și îngreunată, nervi, praf și alte „daruri” din partea unei administrații bucuroase că a convins o firmă să construiască pe cheltuiala ei câteva sute de metri de linie, dar a uitat să solicite autorizațiile necesare.

Din nefericire, după toată zarva, nimic nu s-a materializat. Șinele se întrerup brusc, ca într-o peliculă ieftină de comedie, pentru că stația de măsurare a calității aerului nu poate fi mutată de pe Calea Șagului nici când vor investitorii, nici când dispune municipalitatea, din cauza faptului că responsabili sunt Ministerul Mediului și Comisia Europeană.

Imagini APOCALIPTICE în Franţa!

Faptul că linia tramvaiului 7 urmează să fie prelungită până la mall-ul din Calea Șagului era cunoscut încă de la începutul anului 2015. Timp ar fi fost, deci, suficient pentru a solicita autorizațiile necesare, dar aceasta nu s-a întâmplat.

Ordonanţa privind noile salarii ale bugetarilor a fost adoptată

Mai întâi de toate, lucrările la sensul giratoriu către complexul de magazine au îngustat și așa supraaglomerata Cale a Șagului, pe care, din nefericire, ajunge tot traficul greu în drum spre sudul județului și al Europei. Apoi, au început lucrările la linia de tramvai 7, care i-au bulversat pe locuitorii din cartierele Fratelia și Elisabetin, mulți dintre aceștia fiind dependenți de acest mijloc de transport în comun. O fi fost el înlocuit cu autobuze, dar n-a fost nici pe departe același lucru. Haosul din circulație se extinsese până la Piața Iuliu Maniu, iar locuitorii din zonă încă nu au uitat cât de mult au pătimit.

Au lipsit autorizațiile

Dacă investitorul s-a oferit să plătească lucrările, de autorizații urma să se ocupe municipalitatea. Din motive care nu au fost făcute publice, au lipsit avizul de mediu și cel al Marelui Stat Major al MApN. Garda de Mediu și Inspectoratul de Stat în Construcții au amendat conducerea Primăriei Timișoara, prima dată cu 20.000 de lei, iar în al doilea rând cu 30.000 de lei.

Dacă avizul de la armată a fost, în cele din urmă, obținut, semnalele dinspre mediu nu sunt încurajatoare. La începutul anului, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a confirmat că stația de monitorizare a calității aerului situată tocmai în calea șinelor de tramvai nu va fi mutată de acolo. Ministerul Mediului a informat agenția locală că stația face parte din rețeaua națională și, ca atare, este un obiectiv de interes național.

tramvai Calea Sagului

Întrucât lucrările asupra obiectivului au început înainte de solicitarea autorizației de mediu, nu se va acorda autorizație pentru acestea, iar stația rămâne, deocamdată, pe loc. Din această dilemă nu se poate ieși, pentru că și la ora actuală stația este la locul ei, iar liniile de tramvai, care au costat circa un milion de euro, sunt întrerupte, ca un simbol al neputinței, neștiinței sau al grabei cu care s-a… năpustit spre lucrări administrația locală.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

6 thoughts on “Scenariul liniilor de tramvai întrerupte din Calea Șagului pare desprins dintr-un film cu prostănaci

  1. Eu cred ca este vorba doar orgolii, ambiții prostești și rea voință…
    O problemă pentru care suferă foarte mulți cetățeni ai orașului, in special cei din zona de sud, nu se poate rezolva pentru că cei de la Mediu nu vor pur și simplu să dea un aviz.
    Este foarte rușinos pentru ei..
    Ce poate fi atat de ,,interes național,, incat sa nu poata fi mutata aceasta stație (care face doar niște monitorizări care pana la urma nici nu cred ca ajuta la ceva) cu cateva sute de metri mai intr-o parte?????

    1. Nu se pune problema de „nu vor pur și simplu să dea un aviz”…
      E vorba de respectarea unui contract. Staţiile de monitorizare s-au luat prin bani de la UE şi nu se pot muta fără acordul celor de la UE… Cineva trebuie să umble dupăa acorduri, doar că la noi cu toată „dezvoltarea în forţă” nu mai citeşte nimeni legile…
      doar taie panglici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *