Președintele Colegiului Medicilor Timiș are o afacere ca o floare rară

ikebana

Într-un articol publicat în numărul din 15 mai 2015 al „Renașterii bănățene”, intitulat „Spitalul Județean Timișoara a fost transformat într-o vacă de muls de către diverși băieți deștepți”, v-am dezvăluit anomaliile descoperite de Camera de Conturi Timiș la cel mai mare spital din vestul țării, printre care și un caz de manual în ceea ce privește administrarea defectuoasă a patrimoniului public.

lazar-fulgerCând norocul ți-l faci cu mâna ta…

Vă informam în acel articol că în raportul întocmit de auditori se arăta cum un spațiu de 193 de metri pătrați de la intrarea principală în spital a fost cedat, în anul 2002, prin închiriere, pe o perioadă lăsată deliberat în ceață și cum norocosul chiriaş plătea, pentru două magazine deschise în stânga și în dreapta holului principal, o chirie lunară de… 6,05 lei/metru pătrat, în timp ce un alt chiriaș, mai puțin norocos, scotea lunar din buzunar… 721 de lei/metru pătrat.

Cireașa de pe tort o reprezenta numele unuia dintre cei doi coproprietari ai firmei privilegiate, SC Ikebana SRL: profesorul Fulger Lazăr, șeful Clinicii II Chirurgie a… Spitalului Clinic Județean de Urgență Timișoara (SCJUT) și, în același timp, președintele Colegiului Medicilor Timiș!

„Fac cafele și vânzare / Pân’ la amortizare”

Vă mai spuneam atunci că, în contractul încheiat în 12 aprilie 2002, între Spitalul Județean și firma respectivă, s-a stipulat că acesta s-a încheiat pe o durată de cinci ani (deci până în 2007), urmând ca, la împlinirea acelui termen, contractul să se prelungească până la… amortizarea totală a cheltuielilor privind investiția în amenajarea holului principal de la intrarea în spital.

Respectiva clauză a fost reactivată printr-un act adițional încheiat în anul 2006! În acel act adițional, valoarea chiriei era stabilită la 6,05 lei/metru pătrat, sumă care urma să se reactualizeze anual, în funcție de rata inflației, precizându-se că fiecare modificare a cuantumului chiriei urma să fie prevăzută prin act adițional la contractul de închiriere. Doar că auditorii au constatat că, până la data efectuării respectivului control, ianuarie-februarie 2014, nu s-a încheiat nici un alt act adițional la contractul de închiriere, astfel că prețul chiriei era același ca în 2006!

Clauză inedită

Mai mult, atât în contractul de închiriere încheiat în 2002, cât și în actul adițional semnat în 2006, s-a stipulat că jumătate din valoarea chiriei lunare va reprezenta chiria pentru spațiul închiriat, iar cealaltă jumătate va reprezenta parte din valoarea investițiilor efectuate de chiriaș în amenajări. Adică spitalul nu factura decât jumătate din chiria calculată, cealaltă jumătate a chiriei nefiind evidențiată în nici un fel în actele SCJUT!

Investiție recuperată încă din 2009

Descoperind toate aceste aspecte, echipa de audit a luat, la acel moment, următoarea decizie: „În vederea recunoașterii fiscale a amortizării investițiilor efectuate la amenajarea spațiului din incinta Spitalului Județean de către SC Ikebana SRL, auditorii publici externi au solicitat Aministrației Județene a Finanțelor Publice Timiș din cadrul DGRFP Timișoara un control operativ cu privire la acest aspect”.

În urma controlului operativ întreprins de inspectorii ANAF, s-a stabilit că respectiva societate comercială și-a recuperat fiscal investiția de 212.104,95 lei încă din anul 2009! Ca atare, potrivit echipei de audit, „și din acest punct de vedere, dacă mai era necesar, termenul de operare a contractului de închiriere a expirat (…) în anul 2009”.

Dacă la așa vad nu faci profit…

De asemenea, auditorii Camerei de Conturi Timiș făceau următoarea observație: dacă dintr-o cifră de afaceri de 18.856.442 lei, înregistrată de SC Ikebana SRL în perioada 2003-2012, în urma contractului încheiat cu Spitalul Județean, respectiva societate comercială nu și-a recuperat o investiție de 212.105 lei, atunci înseamnă că managementul acesteia a fost defectuos și nu oportunitățile de afaceri puse la dispoziție de SCJUT prin vadul comercial abundent sunt de vină…

Instanța de fond a dispus evacuarea

Bun, și acum să revenim în prezent: în data de 21 septembrie 2016, Tribunalul Timiș a admis acțiunea formulată de către reclamantul Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara (SCJUT) în contradictoriu cu pârâta SC Ikebana SRL, constatând ca fiind încetat contractul de închiriere din 12 aprilie 2002 și dispunând evacuarea firmei respective din spațiul ce face obiectul contractului de închiriere! Sentința nu este definitivă, SC Ikebana SRL atacând-o cu apel, astfel încât cauza va fi înaintată spre soluționare Curții de Apel Timișoara.

Pe când ora și minutul?

Cum în această speță nu s-a dat încă un verdict final, nu mai intrăm în detalii, însă vă dezvăluim unul dintre argumentele cu care firma dată în judecată de Spitalul Județean a încercat să-și susțină punctul de vedere:

„(…) pârâta a menționat că a făcut o expertiză extrajudiciară pentru a se determina perioada de timp în care își recuperează investiția, iar potrivit concluziilor raportului de expertiză, pârâta își recuperează investiția abia în anul 2039, respectiv în data de 31.05.2039 (…) Pârâta a mai indicat (…) că și din certificatul constatator eliberat de (…) rezultă că contractul de închiriere al pârâtei ajunge la termen în data de 31.05.2039” (!!!).

spitalul-judetean-timisoara

Deși Spitalul Județean îi asigură un vad excelent, firma șefului de la Chirurgie II susține că nu-și va recupera investiția decât în 2039. Fix în 31 mai 2039…

 

Nu, nu este o greșeală de redactare, chiar așa a stabilit, cică, expertul, că patronii SC Ikebana SRL au nevoie de 35 de ani (2004 – 2039) pentru a recupera o investiție de 65.649 euro, valoare reprezentând amenajările realizate pe holul „Județeanului”, menționată în procesul-verbal de recepție încheiat în 12 mai 2004.

Dincolo de absurdul situației – cum să ai nevoie de trei decenii și jumătate pentru a recupera o investiție de doar câteva zeci de mii de euro?! -, avem o întrebare: cum a ajuns onor expertul la concluzia că investiția cu pricina va putea fi recuperată fix în ziua de 31 mai 2039, nici o zi în plus sau în minus? Și, dacă tot a fost atât de exact în estimări, credem că putea merge până la capăt și să precizeze și ora, și minutul…


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 thoughts on “Președintele Colegiului Medicilor Timiș are o afacere ca o floare rară

  1. Aveti raspunsul in articol: „cealaltă jumătate va reprezenta parte din valoarea investițiilor efectuate de chiriaș în amenajări.”. Practic firma spunea ca recupereaza din investitie in fiecare luna o suma egala cu jumatatea chiriei platite. Chiria fiind foarte mica, normal ca cei 65.000 euro se „impart” pe mai mult de 35 de ani. Faceti calculele.

  2. chiar nu stiti, ca evaluarea constituie arta evaluatorului ,de ce va mirati ,o sa vedeti,daca mass media nu va face presiune pe justitie ,aceasta-i va lua in considerare Raportul de expertiza ca find „legal”

  3. si soarecu’ asta si rahatul ala de Poenaru – doi carnati hoti si jegosi (in caracter) … pin’la urma toti is infecti – HexiFarma le-a vandut apa din balta, cum ar putea fi altfel?!

  4. Doar in Romania un medic care se crede un bun profesionist are afaceri infecte cu buticuri in holul institutiei in care este angajat! Un credit de casa la aceeasi valoare cu tot cu dobanzi si cu o rata de cate sute euro/luna se restituie in 20 de ani! O taraba din holul celui mai mare spital produce minim 5000 euro net/luna, fara cheltuieli dar are nevoie de 35 de ani sa recupereze investitia?! Mafia lucreaza

Dă-i un răspuns lui mafia judetean Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *