NU TOŢI agenții economici din Timiş au nevoie de AUTORIZAŢIE DE LA POMPIERI! Pentru cine e OBLIGATORIE

control pompieri1

În urma declarațiilor primarului Nicolae Robu de acum două zile, prin care acesta fixa un termen de o lună pentru ca toți comercianții timișoreni să obțină autorizații de securitate la incendiu din partea ISU Timiș, am fost contactați de numeroși cititori care doreau lămuriri pe această temă.

În acest sens, ne-am adresat ISU Timiș, iar purtătorul de cuvânt al instituției, sublocotenent Bogdan Mutu, ne-a explicat anumite aspecte legislative și practice.

Astfel, conform HGR 1739/2006, actualizată, există anumite categorii de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu.

Între acestea se află: clădirile civile definite tehnic ca „înalte” sau „foarte înalte”; încăperi sau grupuri de încăperi definite ca „săli aglomerate” (încăperi distincte sau grupuri de încăperi cu comunicaţie directă între ele, în care suprafaţa ce-i revine unei persoane este mai mică de patru metri pătrați şi se pot întruni simultan cel puţin 150 de persoane când sălile sunt situate la etaj şi 200 de persoane când se află situate la parter – în cazul sălilor pentru expoziţii – sau cel puţin 200 de persoane pentru sălile cu celelalte destinaţii – vânzare, consumaţie – alimentație publică, lectură, aşteptare); clădiri din categoria monumentelor istorice la care se efectuează modernizări sau schimbări de destinaţie; clădiri sau spaţii amenajate în clădiri cu funcţiuni mixte, având destinaţia de comerţ, producţie sau depozitare, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 400 mp; spaţii amenajate în clădiri de locuit colective având destinaţia de comerţ cu aria desfăşurată mai mare de 50 mp ori de producţie şi/sau depozitare indiferent de suprafaţă; clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, având destinaţia de alimentaţie publică, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 200 mp; construcţii civile subterane sau spaţii publice amenajate la subsolul, demisolul, podul ori pe acoperişul de tip terasă al clădirilor civile, indiferent de destinaţie, aria construită/desfăşurată sau de numărul de persoane; construcţii pentru structuri de primire turistică cu mai mult de trei camere sau șase locuri pentru cazare; clădiri pentru sedii ale autorităţilor publice, indiferent de aria construită; clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, având destinaţia de birouri, de activitate financiar-bancară, de asigurări şi burse, cu aria desfăşurată minimă de 600 mp; clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, având destinaţia de îngrijire a sănătăţii, cu paturi staţionare, indiferent de suprafaţă sau dispensare şi policlinici cu suprafaţa desfăşurată mai mare de 400 mp; clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, având destinaţia pentru învăţământ, supravegherea, îngrijirea sau cazarea/adăpostirea copiilor preşcolari, elevi, studenţi, bătrâni, persoane cu dizabilităţi sau lipsite de adăpost, indiferent de aria construită.

Mai intră în aceeași categorie gările, autogările, aerogările, stațiile de metrou, lăcașurile de cult; clădirile şi amenajările sportive, cu capacitatea de cel puțin 200 de locuri pe scaune în interior ori mai mare sau egală cu 2.500 de locuri pe scaune în aer liber; centrele de agrement cu suprafața desfășurată mai mare sau egală cu 600 mp; construcţiile sau amenajările temporare pentru spectacole sau întruniri, cu capacitatea mai mare sau egală cu 200 de locuri pe scaune ori având destinaţia comercială cu suprafaţa mai mare sau egală cu 2.500 mp și altele.

Evaluarea riscului, obligatorie

„Orice comerciant și orice firmă au obligația efectuării unei evaluări a riscului de incendiu. Aceasta se face de firme sau specialiști independenți, nu de angajații ISU. Firmele care nu se încadrează în prevederile HGR 1739/2006 nu necesită autorizație de la ISU și vor putea solicita de la instituția noastră o negație, dar trebuie să respecte normele de prevenire a incendiilor. Aceasta nu înseamnă că noi nu vom face controale pe teren, pentru a vedea dacă aceste norme sunt respectate”, ne-a mai declarat sublocotentul Bogdan Mutu.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

21 thoughts on “NU TOŢI agenții economici din Timiş au nevoie de AUTORIZAŢIE DE LA POMPIERI! Pentru cine e OBLIGATORIE

  1. Sa l anuntati si pe D Robu acest lucru , sa nu innebuneasca toti buticarii si magazinele mici ! Informati -l si pe el daca el vorbeste fara sa fie informat despre ce este vorba !

  2. Robu bate campii, preia din zbor diferite informatii apoi iese cu ele in fata sa vada lumea cat e el de destept. Oriunde pe santiere, spitale, invatamant, cultura el mare invatat ofera detalii extrase de la specialisti si vine in fata reporterilor cu povestea modificata sa fie doar el … intr-o lumina favorabila

  3. Este incredibil ce haos este. Lumea este pur si simplu bulversata. Pe de-o parte Robu pe de altă parte purtatorul de cuvant de la ISU nu fac altceva decat sa incurce si mai tare lucrurile.
    HG1739 din 2006, completata in 2014 cu HG19 nu se aplica cum spun cei doi.
    Sa-i raspund lui Florin :
    Trebuie sa stim de cand functioneaza localul cu suprafata de 160 mp. Daca la data cand a inceput activitatea exista o prevedere legala (ex.HG448 sau HG1739 sau altele mai vechi) care il obliga sa aiba autorizatie si nu a scos-o, logic si acum este obligat sa o aibe. Daca nu a fost obligat de lege sa aiba autorizatie de securitate la incendiu, legislația de acum nu se aplica retroactiv. Cel mai bine este sa aiba o hartie de la pompieri de la data respectiva.

    Gruici Sorin :
    La care te referi ?
    Dacă vorbim de cele romano catolice sau chiar ortodoxe de acum 100 – 200 de ani (sau mai recent de dinainte de 1990) acestea nu au si nici nu sunt obligate (dacă nu fac transformari, schimbari de destinatie , etc.)

  4. Nu a spus d-l Robu ca toti buticarii au nevoie de autorizatii. Cititi in HGR 1739/2006 (completata cu HGR 19/2015) cine are nevoie de aceasta. Cei care nu se incadreaza, vor primi o negatie si asta nu pentru ca vor ei ci pentru ca le-o cer primariile pentru autorizatia de functionare. Pentru obiectivele de cult se aplica legislatia in vigoare. Pentru constructii noi e necesara obtinerea avizului inainte de inceperea lucrarilor si dupa receptie se obtine autorizatia de securitate la incendiu. Daca la obiectivul de cult se aduc modificari structurale ( consolidare, schimbare acoperis si altele) atunci se supune avizarii-autorizarii.

  5. Va rog sa na ajutati.un spatiu comercial intr o clădire construită de 7 ani situat la demisol pt orice activitate necesita acest aviz de securitate la incendiu? Sau sunt doar cateva domenii care au nevoie.Va multumesc

  6. am un SRL si functioneaza intrun spatiu inchiriat de la primarie suprafata este de 24 m2 am nevoie de autorizatie isu MULTUMESC

    1. Daca este spatiu comercial, si nu se afla la subsol, demisol, mansadă/pod nu este necesara autorizatia de seccuritate la incendiu

  7. Un cabinet medical individual de stomatologie, PFA, situat la parterul unui bloc de patru etaje, in suprafata de 50 mp. , trebuie autorizatie sau aviz de la pompieri , sau trebuie negatie ? MULTUMESC !

  8. Bună, am un spațiu comercial la parterul unui bloc cu 4etaje, spațiul are 77mp,am nevoie de autorizație?, funcționează un second-hand, l-am achiziționat doar anul trecut. Îmi trebuie autorizație sau negație? Va mulțumesc

  9. O alta chestiune este solicitarea releveului pentru spatiul comercial in vederea obtinerii acelei negatii. In cazul in care va cere (asa cum mi-au cerut mie) acest releveu si va da numarul unui arhitect, va anunt ca releveul vechi care a fost inscris in cadastru este bun si nu e nevoie sa mai platiti pentru acesta.

  10. Buna ziua,
    Va rog sa imi precizati daca intr.o cladire construita in 1992, care are demisol+parter+etaj+mansarda (constructia este din lemn, piatra si caramida) cu destinatia comerciala de tip fast-food este necesara autorizatie de la ISU ? dar cu destinatie de restaurant?

    Va multumesc anticipat si astept un raspuns urgent!

  11. Buna ziua ,daca am o hala de produtie (atelier mobila) care are suprafata desfasurata de 632mp ,dar ea este impartita in doua prin zid de beton ,are 2 intrari din exteroir cu geamuri pe ambele parti o parte are 394 mp iar cealalta 238mp am nevoie de autorizatie ISU ? pentru ca cei de la primarie asa spun

  12. Ma puteti ajuta cu o informatie, va rog?
    Vreau sa deschid clinica medicala intr-un spatiu inchiriat, sub 100 mp.
    Primaria din Vaslui pretinde proprietarului aviz ISU pentru schimbarea destinatiei din birouri in clinica medicala. Acest aviz, spun ei, se obtine in 4-5 luni. Eu pot incepe sa-mi desfasor activitatea pana la momentul in care proprietarul obtine avizul ? (el depune documentatia odata cu incheierea contractului intre noi)
    Multumesc mult anticipat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *