În cele mai multe supermarketuri din Timişoara a venit deja Crăciunul, deşi suntem încă în luna octombrie. Rafturi întregi cu beteală, globuri, armate de moşi din ciocolată şi chiar… bere pentru sărbătorile de iarnă îşi aşteaptă clienţii.
Crăciunul este, fără îndoială, una dintre sărbătorile care le aduc comercianţilor câştiguri substanţiale. Dacă în trecut, cel puţin în România, această sărbătoare însemna slujba de la biserică, mersul copiilor cu colindatul pentru a vesti Naşterea Măntuitorului şi o masă îmbelşugată care să conţină bucate tradiţionale (cârnaţi, tobă răcituri, sarmale, după tăierea porcului de Ignat), acum totul pare să fie comercial.
Copiii încep să întâlnească pe străzile şi în magazinele din marile oraşe sute de Moşi Cărciun. Dacă cei mai mari s-au obişnuit cu această nouă modă, pentru cei mici este bulversant să constate că singurul moş care ar trebui să le aducă daruri în noaptea de Crăciun se găseşte de fapt, cu multe zile înainte de această dată, la toate colţurile străzii.
ar trebui data o lege care sa interzica comercializarea articoleleor de Craciun,pana in luna decembrie…personal mi se pare o blasfemie la adresa acestei mari srabatori…unde mai este bucuria sarbatorilor,daca noi vedem cu 2 luni inainte tot felul de produse de Craciun…?