Firmele de transport, în colimatorul CJT

coada camioane

La fel ca pe drumurile naționale, și pe cele județene șoferii mașinilor grele trebuie să respecte anumite reguli pentru masa maximă admisă. Din păcate, așa cum a constatat președintele Consiliului Județean Timiș, Sorin Grindeanu, aceste norme nu sunt respectate și se ajunge în situația ca drumuri în care CJT a investit mulți bani să devină impracticabile. Pentru repararea lor este nevoie de alte fonduri din bugetul județului, ajungându-se într-un cerc vicios.

În mod normal, transportatorii ar trebui să achite taxe la CJT pentru autorizații speciale de transport, în cazul în care greutatea autovehiculelor depășește capacitatea portantă a drumurilor județene pe care acestea circulă.

„Vorbim de autorizațiile speciale de transport, care implică o plată din partea transportatorilor până la un anumit tonaj, iar dacă se trece peste limita maximă admisă nu mai au voie să circule. De la începutul anului, consiliul județean a eliberat doar 17 autorizații de transport, iar în Caraș-Severin sunt aproximativ 200. Am cerut să existe controale, cu cântare, pe șosele. Un drum reabilitat recent este Timișoara – Alioș. Dacă ieșim din Timișoara și mergem spre Lipova, drumul este perfect, dar banda de venire spre municipiu a intrat deja în reparații. Pe acolo trece tot ceea ce înseamnă piatră din zona Lipovei. În loc să respecte regulile și să meargă pe drumurile naționale, se transportă pe acolo. Vă spun eu că într-o oră trec cel puțin zece camioane care nu ar avea voie și strică drumul județean. De ce nu se dau mai multe amenzi? Noi nu avem autoritatea să facem acest lucru decât împreună cu poliția. Am avut o discuție cu domnul Mirescu, șeful Poliției Județului Timiș, și se caută soluții legale să înființăm puncte fixe, obligatorii, de control. Din câte am discutat, inclusiv cu cei de la poliție, se pare că avem acest drept. Mașinile vor trece peste acele cântare iar cei care nu respectă regulile vor fi amendați”, a declarat Sorin Grindeanu.

La rectificarea de buget a CJT, urmează să fie prevăzute sume la capitolul investiții pentru ca drumurile județene degradate de vehiculele grele să fie reabilitate.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Firmele de transport, în colimatorul CJT

  1. La darea in folosinta a acestui drum d-l Ostaficiuc a declarat:”Este un drum model al judetului si avem toate mijloacele sa-l pazim de raufacatori”Nu a facut nimic.
    D-l care i-a urmat a fost si mai napasator.In d-voastra d-le Grindeanu ne punem toate sperantele ca pe acest drum se v-a mai putea circula in viitor fara ca lucrari de reparatii sa mai fie facute tot din banii contribuabililor.Controlul acestor masini se face de catre reprezentanti ai Cons.judetean,politiei si firma care are in intretinere.Am trecut ocazional prin zona cind erau in exercitiul functiunii.Linga autostrada au oprit 2 masini iar eu in drumul spre Alios am mai numarat alte 34 de masini trase pe dreapta.De ce se tolereaza asemenea lucruri?

  2. Ce dracu sa pazeasca ostaficiuc??? Ca doar si firma lui trasporta balastru si nisip!!! Ce mama dracu! Ca doar de aia a reparat drumul judetean!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *